tirsdag 3. september 2013

Skjerf i sikksakkstrikk

 
Da er det "annonserte" skjerfet i sikksakkstrikk ferdig.
Ideen og oppskrift til sikksakkstrikk fant jeg her
 
 
Skjerfet er strikket i Mor Aase ull/bomull på pinner nr.3,5
og måler 33 x 175 cm
 
 
Det ble mykt og godt...og vil sikkert varme godt rundt en hals til vinteren!
 
 
Liker sikksakk-mønsteret, det gir en artig effekt.
 
 
 
Nyter flotte septemberdager i nord
Høsten er fin,
ekstra fin når vi har så deilig vær!
Håper du også kan nyte gode septemberdager!
 


15 kommentarer:

  1. Nydelig, det ble fint å bruke sikksakk mønster til skjerf! Med det garnet blir det godt å varmt og mykt rundt halsen :)
    Ha en fin dag vider.
    Klem

    SvarSlett
  2. Lekkert skjerf, god ide til strikking i vinter, ha en fin høstdag

    SvarSlett
  3. Så lekkert det ble! Gjett om jeg fikk lyst til å prøve dette, da! Nå blir det å sjekke garnkassene, tror jeg. Flott sommervær her også. Har sittet ute og strikka innimellom vinduspuss og vask av verandaene. Det ble da en ny sesong med uteliv. Herlig.

    Ha en fortsatt fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  4. Et skikkelig stilig mønster. Ser veldig lekkert ut!!!! Og det er jo alltid helt sikkert i landet vårt: Skjerf får man alltid bruk for :-)

    SvarSlett
  5. Så flott det ble :)Kos deg i det fine høstværet :D

    SvarSlett
  6. Kjempeflott!! Nydelige farger også!
    Nyt dagene og høsten videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  7. Så flott det ble da! Nesten så jeg ble fristet til å strikke et sånt et jeg også :)

    SvarSlett
  8. Veldig fint skjerf du hadde strikka:) Det varmar nok godt i halsen på kalde dagar.

    SvarSlett
  9. Kjempeflott skjerf du har strikket. Håper det lir en stund til du kan bruke det, he he
    Den gekkoen var fin.....har en slik selv, som datteren kjøpte i Spania for mange år siden. Hun vet jeg elsker slike krypdyr ( faktisk, ja)

    SvarSlett
  10. Sjerfet ble skikkelig flott. Mønsteret er nå på lista mi over fremtidige prosjekter.
    Det eneste problemet er at lista blir lengre og lengre. Har lagt inn bestilling på noen flere timer i døgnet,
    men har ennå ikke fått innvilget søknaden.....

    Klem fra Tromsø.

    SvarSlett
  11. Kan jeg låne et bilde fra deg og linke til deg fra fb-sida Lun&Lett?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig!!Det kan du gjøre. Obs at jeg har linket til ide & oppskrift, det er altså ikke min egen!! :-)

      Slett
    2. Supert! Du har jo linket, så det vil jeg også si der:)

      Slett
  12. For et nydelig skjerf....tror jammen jeg og kanskje må prøve meg på et slikt.

    SvarSlett
  13. Fint ble det! Takk for at du linket! :-)

    SvarSlett