torsdag 24. oktober 2013

Hurtigruteturen fortsetter...

 
 
Livet om bord er avslappende og vakkert.
På tur sørover.
***
Vi ankom Harstad i morges.
Der byttet vi plass ved kaia med hurtigruteskipet "Midnattsol", som var på tur nordover
 
 
 
 
Ut på formiddagen kom vi til Risøyhamn,
i nydelig vintervær.
 
 
 
 
Neste havn var Sortland, den blå byen.
Skarven hadde visst familietreff under brua...
 
 
 
 
På Stokmarknes (hurtigrutas hjemsted) så vi det gamle hurtigruteskipet "Finnmarken",
 som i dag er museum.
 
 
 
 
Raftsundet i all sin prakt:
 
 
 
 
Trollfjorden, flott og spennende.
Hurtigruta gjør turen til ære for storøyde turister.
Det er ikke mange meterne på hver side av skipet inn denne fjorden...veldig trangt.
Øverste bildet: Her står hurtigruta på tvers inne i fjorden, på tur til å snu for å gå ut igjen.
 
 
 
 
Min koselige lugar, ikke noe å si på boforholdene :-)
 
 
 
I skrivende stund er det mørkt ute. Vi er i ferd med å forlate Svolvær.
Jeg skal finne meg en plass i kafeen; god mat og et glass vin er ikke å forakte :-)
 
Takk for at du er med meg på reisen!
Ha en fin kveld!
 
***


11 kommentarer:

  1. Ser ut til at du har det rett så triveleg på tur, ja:) Det er jo ein fantastisk fin reiseveg langs kysten vår.
    For nokre år sidan køyrde vi nordover og reiste på sør med Midnattsol (i juli). Skikkeleg flott tur:))
    Ha ei fin reise vidare!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for at jeg fikk bli med på tur!
    Bildene er nyyydelige og gir meg bare enda mere lyst til å ta en tur selv!
    Kos deg videre på reisen!

    SvarSlett
  3. For en fin tur du er på da. Dette er en sånn must dotur.En gang...
    Klem

    SvarSlett
  4. Nej hvor er det smukt. Fortsat rigtig god tur, kh. Stine:)

    SvarSlett
  5. For noen fantastiske bilder Britt! Helt nydelig! Fikk SÅ lyst til å reise med hurtigruta nordover! :)
    Håper du får ei super helg med bursdagsfeiringer i fleng! Hils begge jubilantene og gratuler så mye fra meg! :) Klæm fra Nesna-Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Marit - ja, jeg skal hilse jubilantene! :-) Gleder meg til ei FESTlig helg! :-)

      Slett
  6. Åh, kor flott å få vere med deg på Hurtigrutetur !
    Det er så fasinerande å sjå den flotte naturen alle stadane langsmed leia.
    Og, eg held ein knapp på det området du viser bilde frå i dei to innlegga dine.
    Me reiste heile ruta ein sommar på 90-talet, det var ei stor oppleving. Me hadde
    nesten ikkje råd til å legge oss.
    Hurtigruta er ein fin alternativ reisemåte !

    SvarSlett
  7. Måtte bare sjekke innlegget ditt før jeg går til sengs. Du har så fine bilder fra kysten. Jeg lever opp igjen hurtigruteturen vår fra i sommer, og kjenner nå at jeg skulle vært med en tur på denne årstida også.

    Fortsatt god tur!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  8. Fantastisk flotte bilder du viser oss :D
    Takk for at vi får være med på turen!
    Kos deg videre :)

    SvarSlett
  9. Fint å få bli med på tur sørover, hills familien når du er fremme! Foresten så hadde jeg en kjempe koselig stund med søster di på Grand kafé i Oslo.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det - det skal jeg gjøre! :-) Gleder meg til å treffe Nina og resten av gjengen! :-)

      Slett