torsdag 30. august 2012

Mariusgenser ferdig!

Joda, jeg har faktisk pressa meg inn i dattra sin nye genser (håper hun ikke ser dette!) for å vise den frem. Jeg er selvfølgelig veldig stolt over at jeg klarte å strikke genseren uten så altfor mye plunder (ja, da tenker jeg ikke på at jeg begynte hele 3 ganger med bolen før jeg landa på rett størrelse..)

Mønsteret er hentet fra: Sandnesgarn, Tema 15 voksne 2011.

Genseren er strikket i Sandnes Alpakka, et aldeles nydelig, mykt og deilig garn.
Garnmengde som gikk med til str. S:
Blå: nesten 8 nøster á 50 g
Hvit: nesten 1 nøste á 50 g
Rød: under 1/2 nøste á 50 g
Brukte pinner nr. 3 og 3,5

Gleder meg til overlevering! Jeg ser det for meg;
hvor glad hun kommer til å bli for å få genseren! Jeg vet!!

Tenk at vi har hatt opp i 20 varmegrader i dag,
sol og vind, helt fantastisk og ikke til å tro!

19 kommentarer:

  1. En Marius må alle ha i en eller annen utgave. Denne ble nok kjempegod i Sandnes Alpakka. Det er et nydelig garn. Tenker det blir ei fornøyd datter.....

    Tenk å få en slik god værdag på tampen av sesongen! Håper det varer noen dager!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Den satt jo som et skudd, så du må jo strikke en til deg selv også!!..kjempefin!
    Ha en god ferd mot september, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  3. Så flott genser, Mariusmønsteret er helt klart en av mine favoritter:-) Koselig blogg du har, legger meg til som følger jeg:-) Hilsen fra Marianne

    SvarSlett
  4. Kjempeflott gensar på ei flott dame !
    Takk for koseleg kommentar om safta. Har prøvd som saus, men eg syns det blir i tynnaste laget. Men det går godt an å koke opp og ha på litt potetmjøljamning.

    Fin torsdagskveld

    SvarSlett
  5. Genseren ble helt Max, Ida blir sikkert kjempeglad. Flott gjort Britt. Går fremover med puten(e), tok litt tid for jeg fant de rette fargene.

    SvarSlett
  6. Veldig lekker - og den ser så bra ut med alpakka. Din datter er heldig som har en mor som deg!!!!

    SvarSlett
  7. åhh så fin den ble, jeg syns Mariusmønster er så fint, men er ikke flink å strikke, så blir vel ikke genser på meg :)
    Deilig temp vi har, håper det varer noen dager, vi får bare nyte det
    klem

    SvarSlett
  8. Gratulerer, så fin den ble, og så deilig og myk den ser ut! Jeg strikker Marius til et barnebarn, men med vanlig felling, men synes rundfelling er veldig fin også! Nå blir nok datteren din fornøyd, tenker jeg!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  9. Den var jo kjempe fin til deg også.
    Nydelig genser.
    Klem Tone

    SvarSlett
  10. Så fin den var på deg også ;)
    Har lyst på en sånn.. men er ikke så flink å strikke som deg :)

    God helg !

    SvarSlett
  11. Vi hadde samme flotte sommerværet her i Tromsø i går, men i dag har det regnet.
    Men nå ser det ut til å klarne opp:)
    Mariusgenseren ble skikkelig fin.

    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  12. Hvor er den blevet flot, og hvor den også klæder dig.

    Stine:)

    SvarSlett
  13. Så flott den ble da. Satt som et skudd på deg.
    Klem

    SvarSlett
  14. Så effektiv du er! Den ble lekker, og passetjo deg også! Heldig datter du har! : ) God helg! Klem Hilde

    SvarSlett
  15. Kjempefin genser :)
    Tenker datteren din ble fornøyd!
    Klem

    SvarSlett
  16. Kjempefin genser - du passer den jo godt!
    :O)

    SvarSlett
  17. syns det var så fin passform! hvilken oppskrift er det du har brukt? og hvilken str? jeg har tenkt å strikke genser selv. men det er vanskelig å finne frem i mylderet av ulike oppskrifter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Genseren er strikket i str. S, ellers finner du de andre opplysningene i innlegget. Lykke til! :-)

      Slett