søndag 21. april 2013

Bestemorruter + Granny stripes = sant!

 
 
Nå har jeg endelig fått ferdig tilbehøret til Granny Stripes-pleddet.
Måtte jo finne på noe å lage av restegarnet til pleddet!
Lørdag ble en skikkelig hekledag- og selvfølgelig ble det masse te-drikking (se forrige innlegg!)
Så totalt sett så ble lørdagen en skikkelig kosedag! :-)
 
Jeg har heklet ei pute og litt anna stæsj til godstolen.
Har ikke brukt noe spesielt mønster til selve puta, den ble nå til undervegs.
Bestemor-ruter kan du finne oppskrift på her
Jeg har valgt å bruke 2 luftmasker mellom stavgruppene
- og 3 luftmasker mellom stavgruppene i hjørnene.
Det ble også noen hekla blomster til pynt.
Oppskrift på hekla blomst kan du finne her
 
 
Jeg heklet blomstene i litt forskjellige størrelser.
 
 
Godstolen har fått et lite teppe øverst på ryggen:
 
 
Nederst på ryggen har jeg plassert den hekla puta:
 
 
Det ble akkurat som jeg hadde tenkt = fornøyd! :-)
 
 
Det ble selvfølgelig restegarn av restegarnet...måtte jo tilføre noe nytt garn som jeg gikk tom for undervegs...merkelig det der.. Vel, restegarnet av restegarnet skal få ligge i en kurv ei god stund...Nå er det nemlig litt strikking på gang...
 
Ha en fortreffelig søndag! :-)


25 kommentarer:

  1. Hei! Og God søndag!til deg.

    Nydelige heklearbeider.

    Nå vil eg gjerne, sette meg godt tilrette, og kose meg med tekoppen min og bloggen din.

    Skjønner at her er det mere å kikke på.

    Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Nydelige farger! Interessant blogg!

    SvarSlett
  3. Så fint det vart! Rart med desse restane, hehe:) Du finne vel på noko lurt med dei nye også. Trekk til lyslykter for eks.
    God søndag!

    SvarSlett
  4. Rett og slett nydelig, stolen ble jo som ny!
    Likte blomstene på puten kjempegodt :)

    SvarSlett
  5. Så nydelige arbeid! Kjempefine farger du har brukt! Har samme erfaring som du- uansett hvor flink vi er til å bruke rester må vi supplere med mer garn så har vi nye rester igjen....
    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  6. Så nydelige fargesammensetning, takker og for linker til oppskrifter. Ha en flott søndag :-)

    SvarSlett
  7. Det ble flott! Herlig å pynte opp med blomstene på puta :)
    Fin søndag til deg :o)

    SvarSlett
  8. Jeg skulle likt å se deg med heklekroken. Innbiller med at det går rimelig fort unna. Nydelig "stæsj" til stolen! Med de fargene må det jo bli fint. Høres så elegant ut om det som bare blir til underveis. Det har vel noe med erfaring å gjøre.

    Her er det litt disig i dag, ikke helt dagen for klister-skitur, men vurderer å finne fram syklene.

    Ha en strålende søndag!

    Klem

    SvarSlett
  9. Nydelig arbeid Britt!! Du er så flink til å hekle og lager de mest lekre tingene!!! God god søndag!!

    SvarSlett
  10. Flotte ting dette Britt,heklenålen må ha en viss fart, du får jo til så mye på kort tid. Du finne sikkert på noe snart for å benytte restgarnet av restgarnet. ha fortsatt en fin søndag.

    SvarSlett
  11. Det er berre så nydeleg !!
    Fargane er topp !
    Du er ein ræser med handarbeid, eg er litt misunneleg...

    Nyt søndagen :)
    Klem

    SvarSlett
  12. Her hos deg går det visst unna med heklenåla for tiden.
    Lekkert teppe, med enda lekker pute til.
    Jeg liker også å lage puter "my way".
    Også så mye god te du har fått deg. jeg er egentlig en ihuga kaffedrikker, men koser meg masse med te også.
    Ha en deilig søndag. Klem

    SvarSlett
  13. Kjempefint! Du må jo ha den finest pyntede godstolen :)

    SvarSlett
  14. Skikkelig søt pute! Du er så kreativ! Den stolen der så virkelig god ut;) Både pels, pute og pledd, en skikkelig kosestol det har blitt:))

    Ønsker deg en fin søndag videre!

    SvarSlett
  15. Så nydelige farger du har heklet i. Det ble veldig fint. ;-)

    SvarSlett
  16. Ja det er merkelig det der...man bruker opp restegarnet og får likefullt restegarn igjen. Forøvrig var de kjempefine de blomstene.

    SvarSlett
  17. Nydelige farger du har brukt.Det ble veldig fint. Både teppet og puten. rart med det garnet som fyller opp. Selv om det skal være av rester så mangler en litt av en farge og så blir det flere rester. helt naturlig det.
    Klem

    SvarSlett
  18. Nydelige farger du har brukt.Det ble veldig fint. Både teppet og puten. rart med det garnet som fyller opp. Selv om det skal være av rester så mangler en litt av en farge og så blir det flere rester. helt naturlig det.
    Klem

    SvarSlett
  19. WOW sier jeg bare! Du er dyktig!!
    Så nydelig et sett til stolen, og SÅ stilig....
    Ah...det er bare å nyte bildene dine :)

    Klem til deg!

    SvarSlett
  20. Kjempefint!!..og nydelige farger sammen!
    Ha gode aprildager, klem fra mæ;

    SvarSlett
  21. The set is beautiful Britt! The flowers are the perfect touch.

    SvarSlett
  22. Britt, du e helt utrolig kreativ og flenk, og så kjapp! Bi så imponert! Den stolen ble jo helt nydelig!

    Du e flink te å kos deg, du klarer virkelig å formidle så fint, gleden over å få te fra Thailand! Kjenner formelig lykkefølelsen du har! :) Koselig!

    Ha flott uke!

    Klæm fra Næsna-Marit

    SvarSlett
  23. For et nydelig teppe du har laget!

    Tusen takk for inspirerende og koselig kommentar ang den lakserosa kjolen jeg har laget.

    Ønsker deg en nydelig dag!

    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  24. Nydelig arbeid av restegarn av restegarn av...
    Klem!

    SvarSlett