fredag 2. august 2013

Heklet rund pute

 
Har heklet en rund pute etter ei gratis oppskrift som jeg fant her hos Stoff&Stil.
Puta * er heklet i garnet Mor Aase superwash (100% ull) og jeg brukte heklekrok nr.3.5
Jeg synes ikke garnet var spesielt godt å hekle av, det ville dele seg hele tiden...og så er det ikke noe morsomt med ullgarn om sommeren....men, men, denne gangen ble nå sånn.
På den ene siden av puta startet jeg med en brun sirkel innerst og på den andre siden...
 
 
...startet jeg med en blå sirkel innerst.
Kjekt med litt variasjon i sofakroken :-)
En enklere pute kan man ikke hekle!
 
 
* Blir nå litt flau når jeg tenker på hva det spanske ordet "puta" betyr, men
jeg håper at eventuelle spanske lesere tar det med et smil!
 
God helg! :-)
 
 
 


13 kommentarer:

  1. Ha, ha, dette var den norske "puta" :) Og en kjempefin en også! Likte fargene kjempegodt.
    Ønsker deg en riktig god helg.

    SvarSlett
  2. Fine fargar du har brukt på puta di:) Kjedeleg med garn som delar seg, men då veit du iallfall kva garn du ikkje skal kjøpe neste gong;)
    God helg!

    SvarSlett
  3. Storfine farger - kjempefin puta du har laget. Ha en riktig fin helg.
    Klem fra Viola.

    SvarSlett
  4. Håper du fikk til kyllingen til slutt og at den falt i smak. Jeg lagde det i dag også til Studenten og kjæresten og absolutt alt forsvant fra fatet til magen og de var strålende fornøyd.

    SvarSlett
  5. Stilig ble denne puta. Jeg liker brunt og blått.
    Klem

    SvarSlett
  6. Kjempefin pute i nydelege fargar !
    Den passar til mange slags sofaer eller stoler denne.
    Takk for tips.
    God helg til deg.

    SvarSlett
  7. Look at you Britt...able to switch from knit to crochet with no problem. Very nice and once again I like the simple!

    As young Norwegians in the USA learning Spanish, my sister and I would giggle and giggle each time they said "puta". You reminded me a some funny memories. Thanks for the smile.

    SvarSlett
  8. Åh, det var virkelig mine farger!
    Kjempefin :D

    SvarSlett
  9. Kjempefin pute Britt, selv om du prakkes med mor åse, ha en fin dag. Gledes til å se neste prosjekt.

    SvarSlett
  10. Ser at du har lagt til et nytt toppbilde, lekkert....

    SvarSlett
  11. Vilken härlig kudde! Färgerna är jättefina. Och materialet verkar härligt eller så beror det på att du virkar så jämnt och fint!

    Ja, jag hade så gärna bott där uppe, där du bor, med ljusa nätter och jag hade klarat av mörkret sen också, jag tycker det är så koselig!

    Agneta klem

    SvarSlett
  12. Nydelig pute! Så utrolig mye fint heklearbeid du viser frem på bloggen din. Virkelig inspirerende:-)
    ~hilsen fra Berit~

    SvarSlett
  13. Kjempefin pute du har heklet.
    Jeg elsker puter, og kan aldri få nok av dem.........

    SvarSlett