søndag 13. september 2015

Turdag og mysterier

Nydelig dag i nord 
og turen gikk til Storhaugen i Kåfjord (1142 m.o.h)

Vi gikk om Dalshaugen og allerede her er det flott utsikt mot Lyngsalpene.



Utsikt mot Spåkenes (over)
Knallvær på denne tida gir ofte utslag i dis og tåke her hos oss. 
Det er kaldt og fuktig om kveldene. 
Vi fikk oss i alle fall en flott tur før tåka kom sigende inn over fjorden om kvelden.

Her har vi nådd toppen.
Det er stup bratt ned mot Kristiandalen.



Mot Sorbmegaisa (over)



Bærre lekkert!


Blir aldri lei av å se de flotte Lyngsalpene. Her ser vi ned til Spåkenes (over)




Nei, vi skal ikke klage på utsikten, kaffe og Brownies er heller ikke å forakte! :-)

Mysterier, ja...
Jeg har kastet meg med på Bittami´s mysteriestrikk på Facebook
(holder jo bare på med å strikke 3 gensere, kluter og håndduker fra før :-))
Mysterier er så artig! Og så får jeg brukt garn fra lageret, jippi! 




Håper du får en strålende søndag og valgdag! 

Takk for besøket!

17 kommentarer:

  1. For noen flotte bilder, helt utrolig fjell landskap!
    Spennende med mysteriesokker, vurderte det jeg også, men har alt for mye på planen fremover :)
    Kos deg på en forhåpentligvis fin søndag. Her får ikke været helt bestemt seg.
    Klem

    SvarSlett
  2. For en natur du beveger deg i! Du skjønner nok hvor heldig du er, og jeg er litt misunnelig her jeg sitter. Tenker jeg hadde fått kjørt meg i bratte bakker, men det går jo an å drømme. Blir ikke andpusten av det.
    Mysteriet ser lovende ut, nydelig farge på garnet ditt.

    Her er det regn og grått i dag. Det får vi tåle etter mange finværsdager.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Ja, ser dere har hatt et nydelig vær, for noen bilder! Sokkene blir fine , jeg kom ikke så langt at jeg fikk startet på mysteriet !

    SvarSlett
  4. Så fantastisk flotte bilder! Ser ut som en perfekt tur:) Så spennende med mysterisokker. Fint å få brukt litt lagergarn i samme slengen.

    Klem

    SvarSlett
  5. Utrolig fine naturbilder du tar Britt. For en deilig tur da.
    klem

    SvarSlett
  6. Gosh, så vakker natur. Man blir jo helt nasjonalromatisk!!! Gøy med mysterie - lykke til!!! Ser spennende og fint ut!!

    SvarSlett
  7. Fantastisk vær vi har hatt denne helga! Da er det godt å kunne nyte naturen, slik dere har gjort. Jeg deltar også i mysteriet, er veldig gøy. Og med så god tid mellom de ulike delene, rekker man jo å strikke begge på samme tid:) Blir spennende å se hvordan sokkene blir til slutt. Fine farger du har valgt!

    SvarSlett
  8. Super tur dere hadde... bare nydelig :-))) Takk for deilige bilder. Jeg liker veldig.
    God uke deg, strikkeglede dertil. Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlett
  9. Åååååå, herregud så vackert! Det är sådana turer man kan leva länge på, eller hur! Ibland tänker jag, att jag borde ju faktiskt hyra in mig i ett litet hus ett år däruppe nånstans för att se hur det är, jag som ständigt (tror) att jag längtar dit upp......
    Du är så flitig med stickningen! Och vackra färger är det också!
    Agneta kram

    SvarSlett
  10. Åååååå, herregud så vackert! Det är sådana turer man kan leva länge på, eller hur! Ibland tänker jag, att jag borde ju faktiskt hyra in mig i ett litet hus ett år däruppe nånstans för att se hur det är, jag som ständigt (tror) att jag längtar dit upp......
    Du är så flitig med stickningen! Och vackra färger är det också!
    Agneta kram

    SvarSlett
  11. Åååååå, herregud så vackert! Det är sådana turer man kan leva länge på, eller hur! Ibland tänker jag, att jag borde ju faktiskt hyra in mig i ett litet hus ett år däruppe nånstans för att se hur det är, jag som ständigt (tror) att jag längtar dit upp......
    Du är så flitig med stickningen! Och vackra färger är det också!
    Agneta kram

    SvarSlett
  12. Åååååå, herregud så vackert! Det är sådana turer man kan leva länge på, eller hur! Ibland tänker jag, att jag borde ju faktiskt hyra in mig i ett litet hus ett år däruppe nånstans för att se hur det är, jag som ständigt (tror) att jag längtar dit upp......
    Du är så flitig med stickningen! Och vackra färger är det också!
    Agneta kram

    SvarSlett
  13. For en flott tur du har hatt😊, men så bratt da!!! Jeg hadde ikke tort å gå der... Er skikkelig pingle😔. Jeg har orientert ut oppskriften på mysteriet sokkene, men ikke kommet igang enda. Men det er vel egentlig bare å hive seg rundt, tror de blir veldig fine😊

    SvarSlett