onsdag 25. juli 2012

Stabburet


Pappa bygde dette stabburet i 1994. Det er et syn for øyet.
Her har vi hatt mange trivelige stunder med god mat og hyggelig prat. Her inviterer mine foreldret, tradisjonstro, til julegrøt for gode venner!


Inni stabburet befinner det seg mange fine ting som pappa har laget i tre (han er en sann kunstner i så måte!) Her er en av flere nordlandsbåter.


Båtene er utstyrt med mannskap i arbeid.


Som dere ser har han laget flotte trearbeider. Han har laget mange forskjellige ting, som jeg har lyst til å vise dere etterhvert i senere innlegg.
Han en fin dag! :-)


16 kommentarer:

  1. Enig med deg, pappaen din er flink med hendene, laget mye fint opp gjennom årene. Skal dere til Lurøy i år? Har du vært på bloggen til Øyvind og sett på " nøstene" som er kommet, det er arbeidsgjengen som skal i risåkeren. Ha fortsatt en fin dag, hils alle.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia! Ja, vi reiser ut til Lurøy i morra. Skal bli godt å komme dit også! :-) Joda, jeg har sett på de nusselige nøstene til Øyvind,- de er jo bare helt skjønne! :-) Skal hilse masse herfra! Klem til dere!

      Slett
  2. Helt ufattelig - for noen detaljer!! For et talent han er. Kreativiteten ligger åpenbart i blodet!!

    SvarSlett
  3. Dette stabburet var et skikkelig praktverk...faren din kan være stolt av håndverket...både hva stabbur og inventar angår! Gleder meg til videre "visning".
    Ha det fortsatt kjempekoselig på Nesna...alltid godt å komme hjem!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  4. Wow, vilket jobb din far har gjort!

    SvarSlett
  5. wow, virkelig nydelig. Flott arbeid!!
    Klem Tone

    SvarSlett
  6. Din far er utrolig fingernem, skikkelige flotte resultater av skapergleden hans:)

    Drømte meg bort til tidligere ferier både i Barcelona og Girona:)
    Ønsker deg en flott og regnfri dag.

    SvarSlett
  7. For et flott arbeid! Nydelige detaljer. For en jobb! : ) God sommerhelg til deg! : ))

    SvarSlett
  8. For et flott stabbur. Litt av et handverk som vises her. Nydelig. Takk for titten.
    Klem

    SvarSlett
  9. Du har all grunn til å være stolt av faren din! Du snakker om fint arbeid og stor tålmodighet! Bare vis fram mer. Jeg gleder meg til å se.

    Riktig god helg!

    Klem

    SvarSlett
  10. Utrolig vakkert håndarbeid faren din har utført! Skjønner godt at du er stolt av han♥ For en koselig tradisjon dere har med julegrøt i stabburet- det hadde jeg sansen for!
    Ha en fin helg!
    Hilsen Sissel

    SvarSlett
  11. For ett nydelig flott stabbur! Det må virkelig være lagt ned mye tid, arbeid og tålmodighet der.
    Gleder meg til å se mer!
    Kos dere masse på tur, og ha en fin helg :)

    SvarSlett
  12. Far din er veldig flink med hendene!
    Stabburet var flott, men det var også de utskårne figurene i båtene!
    De er ikke så lett å få til!
    Hilsen fra Kvænangen!

    SvarSlett
  13. So happy to have stumbled across this post Britt. The stabbur is amazing! I love stabburs; I even have one on my blog header. What a talented father you have. :-)

    SvarSlett
  14. Kan jeg faa se flere bilder fra stabburet? Du kan skrive meg en email foerts pdigms8@gmail.com

    SvarSlett