mandag 24. september 2012

Strikk & Stearinlys

I går ble jeg inspirert av A´s almanakk
Hun viser fram så fine pulsvanter med mønsterstrikk, og attpåtil med oppskrift!
Kanskje jeg skulle driste meg til å lage slike?


Jeg trodde det var flettestrikking og øynet meg en mulighet til å lære det.
Men, snille Anne tok kontakt og rettledet meg; dette er "falsk flettestrikking"!


Ja, så nå har jeg lært meg "falsk flettestrikk"! Takk, Anne!!
Koselig arbeid å holde på med.
Så skal jeg lære meg flettestrikking etterhvert!

Sjekk det lyset jeg fant på Nille!

Kult mønster! :-)

Ha en fin ettermiddag og ny uke!


14 kommentarer:

  1. Så fine fletter!!! Og nå går turen til Nille!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  2. Så fint det blir! Skjønner at falske fletter er noe jeg må lære meg, lekkert! Lyset var stilig! : ) God uke tilo deg! : )

    SvarSlett
  3. De blir riktig så lekre. Så herlige lys, spørs om ikke jeg må på nille snart.
    Ønsker deg en nydelig dag
    Klem Tone

    SvarSlett
  4. Stilig lys, det kunne jeg like :)
    Gøy å strikke falske fletter, det går unna, og så blir det så fint! Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  5. Ser litt innvikla ut dei flettene.
    Koselege bilder !

    Tysdagsklem.

    SvarSlett
  6. De så herlige ut, de pulsvarmerne. Du er produktiv!
    Ønsker deg en flott torsdag. Klem.

    SvarSlett
  7. Falsk eller ikke, det ser nydelig ut!
    Kos deg med strikk og lys!
    Nina

    SvarSlett
  8. Ekte fletter lærer du nok også en dag. Trodde ikke jeg kunne det heller, men det viste seg å være superenkelt..

    Ha en superfin kveld

    SvarSlett
  9. Nydelige pulsvanter!
    Herlig med lys nå i høstmørket, jeg er så glad i lys selv, det skaper en egen stemning.
    Tusen takk for koselig tilbakemelding på onlinemagasinet mitt!

    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  10. Herlig stemning, med både strikalys og ekte strikk;)

    Natur bildene dine er spektakulære!

    Og smykkene du vant? utrolig tøffe på sportye deg!

    TAKK for titten og klem fra meg!

    SvarSlett
  11. Høsten er herlig på sitt vis :) Det er så kos å sitte inne med levende lys og noe håndarbeid.
    Nydelige pulsvanter du strikker, tror de må på listen for ting jeg vil strikke ;-)

    Litt tidlig, men likevel - God helg :)

    SvarSlett
  12. Strikket div var virkelig flott det!!! Ting er ikkje altid så vanskelige som dei ser ut for....det er berre å prøve seg fram :)))
    Koselig med lys i haustmørket og flott flettemønster på lyset.
    God helg til deg.

    SvarSlett
  13. Greit å lære nye strikketeknikker, og pulsvarmerne ser ut til å bli flotte. Pulsvarmere er perfekte å bruke i overgangen til kaldere vær.
    Høstpleddet ditt var også fint. likte fargene du har brukt:)

    Ha ei flott høsthelg.

    SvarSlett
  14. Blir nok flotte pulsvarmere med falske fletter også, og raskere å strikke er dem nok også :) Riktig så koselig du hadde det!

    Ønsker deg en herlig og kreativ helg!
    Klem :)

    SvarSlett