mandag 3. september 2012

Strikket håndduk

Omsider har jeg avsluttet en strikket håndduk
som jeg begynte på tidligere i sommer.

Håndduken er strikket i Mandarin Petit
med dobbelt garn og pinner nr.3



Slik laget jeg håndduken: Jeg la opp 80 masker med dobbelt garn. 
Så strikket jeg 1 omgang rettstrikk og neste omgang 1 maske rett og 1 maske vrang.
Jeg gjentok første og andre omgang til jeg syntes håndduken var blitt lang nok.
Til slutt heklet jeg en liten pyntekant og lagde ei hempe.
Denne vil nok søstersen ha, tenker jeg! :-)
Ha en fin ettermiddag folkens!

7 kommentarer:

  1. Takk for koselig besøk, Britt...jeg har hatt så vondt i hodet i det siste at jeg ikke har hatt ork til bloggenrunder! Du er skikkelig sprek med alle flotte topp-turene du vandrer på...og mariusgenseren brukte du jammen ikke lang tid på!
    Dette mønsteret bruker jeg også på håndduker og kluter i mandarin garn.
    Joda det er søstra til Sonja...du må følge med...hun er flink.
    Ha en fortsatt god kveld.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Fin handduk !
    Men er den god å bruke, eller er den til pynt ?

    Takk for svar på fjellnamna som eg undra meg over :)

    Fin kveld til deg !

    SvarSlett
  3. Fin håndduk i nydelig farge! Kjekt med alt som blir ferdig! ; ) Ha en flott kveld! : )

    SvarSlett
  4. Herlig med slike håndduker, bruker de på hytta på kjøkkenet, jeg;)
    Ha ei god uke, klem;)

    SvarSlett
  5. Kjekt med strikka handduker, og denne var riktig fin! Jeg har en på kjøkkenet, og den blir stort sett hengt opp igjen etter vask hver gang. Fin presang!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Slike er kjempe gode og nydelige. Et must på kjøkkenet.
    Klem Tone

    SvarSlett
  7. Så stilig - ser jo ut som patentstrikk!!! Fine farger!!

    SvarSlett