onsdag 24. juli 2013

Primulahekling....ferdig!

 
 
Så ble primulateppet ferdig.
Det er et vognteppe til en kommende liten jentebaby
(Neida, det er ikke min baby!! :-D).
 
 
Garnet er fra Søstrene Grene og jeg har brukt heklekrok nr.3.
 
 
 
Oppskriften hentet jeg hos Arne&Carlos i boka "Håndarbeid fra hagen"
 
 
Jeg valgte en annen teknikk for sammenhekling av rutene enn den som stod i boka
  og laget min egen bord rundt teppet.
 
 
Nå kan jeg fortelle dere at vi har et aldeles strålende sommervær her i nord!
Fint å ha friperiode når det er slike dager.
Det blir nok en del kaffekopper i solveggen innimellom litt huslige sysler.
I morra ventes sønnen og samboer på besøk og det blir veldig koselig
 det er leeeenge siden sist! :-)
Håper du har en strålende sommedag der du er!
 
 


14 kommentarer:

  1. Såååå nydelig et babyteppe, trodde faktisk at du skulle bli bestemor? Godt at sola har funnet veien nordover. Vi har hatt besøk av den i 2 dager, er spent på hvor lenge dn bli. Ha fine fridager. Klem fra tanten.

    SvarSlett
  2. Nei, så vidt jeg vet skal jeg ikke bli bestemor, men det hadde jo selvfølgelig vært koselig! :-) Inntil videre får jeg nøye meg med å være "bestemor" til en hund og ei katt ! :-D

    SvarSlett
  3. Nydeleg teppe, fargane og samansettinga er fantastisk.
    Godt veret er fint hos deg også. Her er det nydeleg i dag,
    igår låg skodda klam og ekkel heilt inni husveggane.
    No blir det kos med slekt og venner :)

    Ha ein fin dag du også :)

    SvarSlett
  4. Rett og slett nydelig :) Sommerlig og fint!
    Jeg hekler også lapper fortiden, kjekt sommerarbeid.
    Kos deg videre i finværet.

    SvarSlett
  5. Oh Britt the finale is beautiful! A lucky little girl will be so happy with this...even if it is not yours. ;-)

    I spoke to my mom in Hustad and she had the same weather news to report. Enjoy the weather and coffee!!!

    SvarSlett
  6. Fantastisk flott teppe - en sommereng!!!! Tenker mottakeren blir kjempeglad. Tror vi har samme vær - så herlig med sommer både i sør og nord. Kos deg i solveggen om med besøk :-)

    SvarSlett
  7. Dette må være et av de fineste babyteppene jeg har sett! SÅ fine og duse farger du har satt sammen:)

    SvarSlett
  8. Kjempefint teppe! Dette vert nok veldig godt mottatt.
    Vi har fine dagar her i vest også - endelig, får eg vel seie! Det går i maling av hus i siste ferieveka mi, og ellers fint lite fornuftig:)

    SvarSlett
  9. Herlig Britt, aldeles nydelig :)

    SvarSlett
  10. For et nydelig teppe! Du hekler jo så pent også! Tror jeg blir nødt til å skaffe meg den boka...

    Ang bildestørrelse på bloggen: Det finnes visst mange måter å justere det på, men jeg er totalt uteknisk, og skjønner ikke noe av det. Jeg gjør det på enkleste måte: Legger bildet inn i teksten, holder pekeren over bildet, og da kommer det frem forskjellige valg om størrelse. Vil jeg ha store bilder, velger jeg Ekstra stor, ellers velger jeg Stor. Enkelt og greit. Jeg pleier også å sjekke resultatet i Forhåndsvisning før jeg legger det ut på bloggen for å se hvordan det blir seende ut.

    Håper godværet fortsetter - og ha en fortsatt god ferie!

    SvarSlett
  11. This blanket is wonderful. I love the flowers and the colors you used.

    Lisa

    SvarSlett
  12. Så fiiiint det ble, Britt :-) Føler meg priviligert over å ha fått følge prosessen litt underveis. Der er jo ikke lenge siden du "prøve-la" de første bitene på verandaen på Lurøya... Jeg tar for gitt at det blir lager noen flere slike tepper etterhvert ;-) Skjønner at italiafarerne har "kommet til lunds", - og så deilig at dere kan nyte sommerværet sammen noen dager nå! Hils alle fra meg, og så snakkes vi vel snart ;-)

    SvarSlett
  13. Søt babyteppe du har lagert Britt. Deilig farger - sommerlyst.
    Det blir herlige glede for mamma.
    Ha en fanstastisk sommer videre med tur og nytelse solen, fine greie og slappe av. Hjertelige hilsen sender deg Viola.

    SvarSlett
  14. Så nyyydelig et primulateppet du har laget!
    Helt skjønt!!
    Nyt sommerdagene der i nord :)
    Klem!

    SvarSlett