fredag 16. mai 2014

Hurra!


Det er kvelden før Dagen
og jeg har pynta én og en halv kake.
Jada, du leste rett.
Jeg mista nemlig halve Pavlova-bunnen i gulvet...
Den bare datt fra hverandre når jeg elegant skulle flytte den fra bakepapiret til benken.


Jeg var ikke akkurat hoppende glad da det skjedde. Men jeg berga jo noe. 
Nå er "restene"pyntet og  
jeg har kamuflert den amputerte kaka ganske godt :)
Pavlova er en kake som ofte bakes her i huset. 
Denne gangen har jeg brukt jordbær og blåbær som "topping".
Om du har lyst til å bake denne kaka finner du oppskrift i innlegget mitt om Pavlova her


Så har jeg bakt ei kake som heter Rød fløyelskake
Den ser jo mer hvit og blå ut enn rød, men det venter en overraskelse inni kaka :)


Oppskrifta har jeg funnet på Trines matblogg her
Jeg er spent på å smake :)


Her i huset er det en velvoksen kar som har bursdag i morra 
- og han er veldig glad i kaker!

Uka har ikke passert uten at strikkepinner har vært i bruk.
Av restegarn skulle jeg strikke et par fine pulsvarmere 
som jeg fant oppskrift på hos Bundingen 


Men det stoppet opp fordi jeg feilberegnet hvor mye garn jeg trengte til prosjektet....


Pulsvarmerne må bare legges på vent.
Garn er bestilt og på tur nordover, sendt fra Pickles...

Kvelden før Dagen


i Rødt


Hvitt


og Blått

Bunadskjortene er nystrøket og bunadene klargjort for en eventuell togtur. Om været blir noe annet enn hva værmeldingen for morgendagen tilsier, så kanskje skiene får seg en luftetur...
-hvem vet hvor haren hopper ;)


Ønsker dere en feiende flott 17.mai!



12 kommentarer:

  1. Flotte bilder, ser godt ut :) ha en fin 17 mai

    SvarSlett
  2. Mmm, Pavlova er en god kake, nam :) Og den andre så spennende ut!
    De pulsvantene skal jeg strikke også, de er så fine!
    Etter mange år i korps, skal jeg kose meg hjemme i år og ut å spise med mannen når han er ferdig på jobb.
    Ønsker deg en flott 17. mai.

    SvarSlett
  3. Pavlovaen ser god ut, og for en spennende kake du har prøvd deg på! Her har jeg pyntet med blomster og laget dessert til i morgen.

    Ønsker deg en flott 17. maifering!

    SvarSlett
  4. Sikke nogle lækre kager, Britt, og dejlige billeder også af blomsterne. Her hos os er det husbond der bager kager :-) Ønsker dig en flot 17. maj!

    SvarSlett
  5. Lekre kaker! Jeg har ikke bakt i det hele tatt...... Men så er vi ikke mye hjemme på 17.mai heller da ;)
    Ønsker deg en super dag :)

    SvarSlett
  6. Huff da, alle er vi huheldig av og til. Men dat var godt at du berget halvparten. Takk for tipset, den fløyelskaka skal jeg prøve til syforeningen. Ha en skikkelig fin 17de mai.

    SvarSlett
  7. Ååå, så mykje godt du har laga. Nyt det.
    Og dei flotte bilda dine. Vakkert !

    Ynskjer deg ein strålande 17 mai !
    her regnar det litt, men eg trur det skal slutte snart...;)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med dagen, Britt! Vi har bakt til arrangementet på Storslett, men dagen er feiret her i Oksfjord tradisjonen tro. Fin dag for store og små:)

    SvarSlett
  9. Pavlova er en hit her i huset også. Kjedelig at din brakk, men det går an å jukse litt....
    Her bakte jeg Snickerskake i dag. Det er også godt, marengsbunner med ritzkjeks og salte peanøtter, pisket krem som fyll, og dynket med en seig sjokoladesaus og pyntet med peanøtter. Høres ikke den god ut, da?
    Flotte blomsterbilder i rødt, hvitt og blått.
    Her har det vært sol og fint vær, som vi har nyti på terrassen. Håper det ble fint vær hos dere også, og at dere hadde en flott dag.

    SvarSlett
  10. Nydelige kaker Britt,- er det noe igjen etter gårsdagens fest? Nydelig blir også pulsvarmerne☺
    Håper garnet kommer fort!
    -Anne-

    SvarSlett
  11. Ønsker dig en rigtig god tur til København - med masser af solskin.

    SvarSlett
  12. Wow, stønn, her var det mye godt !

    SvarSlett