torsdag 31. juli 2014

Ut på tur; Flylysvarden og Snøfonna


I går ble det to nye klipp i "10 på topp"-kortet.
Godt turvær; 19°c og overskyet
Målet var å nå til både Flylysvarden 600 m.o.h. og Snøfonna 978 m.o.h.
Vi dro til Sørkjosen og startet ved Turistinformasjonen og  Kronebutikken. 
Turen gikk så gjennom gamlehjemskogen


Fin tilrettelagt tursti


Søte blikkfang undervegs








Vi passerer Truiskifossen



Her har vi nådd Flyplassvarden, flott utsikt!




Utsikt mot Sørkjosen; 
flyplassen, ut Reisafjorden, den lille Geitholmen er midt i bildet...


Her ser vi mot Storslett og Reisadalen



Vi har nådd varden på Sagdalsfjellet
Litt regn og vind., men vi skal videre:-)


Så ble målet nådd, utsikt fra Snefonna
Lyngsalpene i det fjerne...








Over til venstre ser vi Store ste, midt i bildet Annavannene
 og til høyre litt av Baesse-tindene (Sagtindene)



Mot Nordkjosen, Straumfjord og Storslett


Beasse-tindene / Sagtindan




Reisaelva snor seg opp dalen og fjellet midt i bildet er Røyelkampen




Turen ned gikk også fint :-)
Turen anbefales for de som har mulighet
 -og man kan godt starte en ettermiddag
 uten at det blir for seint på kveld før man når seg hjem ;-)
Vi brukte 4,5 timer inklusiv kaffepauser.

Ønsker deg ei fortsatt fin uke!

5 kommentarer:

  1. Jøss, som dere trimmer! Og fint er det alle steder. Er igrunnen imponert hvor godt tilrettelagt det er blitt med merking og turstier. Det er mye helse i de pengene som er investert der.
    Nå må jeg snu meg rundt mens Sigurd sover, rydde og vaske litt. Ellers har vi det kjempebra, og vi kommer nok til å minnes denne ferien med Sigurd som to-åring alene i Uvdal.

    Ha en strålende dag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Wow. her var det utsikt til alle kanter. Så flott!
    Dere er så flinke og spreke :)
    Ønsker deg en riktig god helg.

    SvarSlett
  3. Läckert, läckert, så vackert och som jag längtar. Vi pratade om det här med vinter igår på en middag och jag var den enda som verkligen längtar efter snö och höga norden......alltså, jag har hamnat fel här i livet! Men jag gläder mig att få se dina bilder!
    Agneta kram

    SvarSlett
  4. Dere er så spreke!!
    Og for en flott utsikt dere har!
    Mulig det må bli litt mer turgåing i fjellet hos oss......Mannen skal slutte å røyke, og jeg trenger å få vekk flesket på magen. Mens jeg liker å gå på veien eller i byen, nevner mannen stadig skogen og toppene. Jeg har aldri vært noe turmenneske, men jeg har faktisk kost meg de gangene han har lurt meg med på tur, med bål, sjokolade og kaffe.
    Kanskje keg må oerraske meg selv litt? Hvem vet.

    SvarSlett
  5. Så fine turer dere har vært på��i morgen blir det topptur på meg også, moralsk støtte til ei som har kjøpt kort☺️

    SvarSlett