lørdag 20. februar 2016

Striper

til bestemor sin fine "tigergutt"
Han er akkurat så glad i sine bamser og kosedyr som Tigergutt er i sin Ole Brumm



Settet er strikket i størrelse 4 år, så da har bestemor sin "tigergutt" noe å vokse i.
Prøvde meg på litt ute fotografering, men det var jammen ikke lett i vinden!


Mønsteret til genseren hentet jeg fra Nøstebarn,
 du finner den her; "Enkel nøstebarngenser" og ut over grunnmønsteret
 er stripene satt sammen etter innfallsmetoden

Jeg har fått brukt restegarn (tjoho!) av Nøstebarn sitt 2 tråds merinoull. Det garnet kjøpte deg da jeg strikket en stripete dress til Erik, den kan du se her. Og så fikk jeg brukt deler av en hespe med DUO 2 tråds merinoull (som jeg kjøpte i København da vi var der for altfor lenge siden!)
Jeg har brukt strikkepinner nr. 2,5 og 3.







I dag skinner sola inn vinduet, den treffer de fine rosene jeg fikk sist helg

♡♡♡




Ønsker dere alle en feiende flott lørdag!

***

7 kommentarer:

  1. Så flott sett :) Nydelige farger sammen. Her skinner sola også, må nok ut å nyte den :) Ønsker deg en flott helg!

    SvarSlett
  2. Kjempefint Tigergutt-sett.
    Lekre fargar.
    God helg til deg.
    Her er vinterferien i gang, ti i talet på hytta.
    No er det ski, nokre på langrenn og resten på slalom.

    SvarSlett
  3. Kjempefint sett! Fine farger og fin fargefordeling i stripene, synes jeg.
    Et stilig og godt sett :)
    Takk for koselig hilsen i bloggen min.
    Ha en fin lørdagskveld!

    SvarSlett
  4. For ein heldig bestemorgut som får så flott Tigergutsett :) Ha ein fin søndag.

    SvarSlett
  5. Så otroligt fina! Jätteläckra färger ihop, du kan det där med färger!
    Och så fina rosor och jag ser solen skina in! Härligt!
    Agneta kram

    SvarSlett
  6. Nydelig flott sett og kjempepraktisk. Dette blir nok brukt masse!
    Ønsker deg en riktig god uke :)
    Klem

    SvarSlett
  7. Så flott sett! Tenker Tigergutt og mammaen ble kjempeglad for det:)
    Ønsker deg ei finfin uke!

    SvarSlett