søndag 29. september 2013

Strikket sjal med ny vri

 
 
Endelig har jeg fått ferdig sjalet som har ligget en stund...i påvente av å få pyntet seg med dusker og perler...utrolig hvor lang tid det kan ta å få gjort slike "finisher"!
 
 
 
Jeg har strikket et lignende sjal tidligere, men da med loddrette striper av "maskeslipp".
Du kan lese om det i et tidligere innlegg her.
Fremdeles er jeg inspirert av UllaBella sitt favorittskjerf, men denne gangen har jeg gjort om på oppskrifta og har valgt å lage maskeslippet i vannrette striper.
 
 
 
Oppskrifta jeg har brukt er slik: Legg opp 3 masker. *Strikk 5 riller samtidig som du øker 1 maske i begynnelsen og slutten av annenhver pinne. Deretter en rad med 1 maske rett, 2 kast, gjenta ut raden. Neste rad strikker du 1 maske rett og slipper kastene, gjenta ut raden.* Gjenta til du synes sjalet er stort nok. Håper dette ble forståelig...
 
 
 
Sjalet er strikket i Rowan summerspun, en herlig blanding av ull og bomull.  Liker godt den "stretch-effekten" som er i dette garnet, passer godt til sjal.
 
God søndag, folkens! :-)


23 kommentarer:

  1. Nå ble jeg inspirert igjen! Lekkert sjal! Ser også greit ut å strikke. Alltid kjekt med en bunding som "går av se selv."

    Ha en fortsatt fin søndag!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Et fint og enkelt sjal. Det synes skal være.......for så strikker vi mange av dem, hi hi jeg har et på pinnene og et jeg har lyst til å begynne på ( hyper)
    Flott med finishen med perlepynt.
    Elles har jeg måttet ta igjen de mange fine innlegga du har hatt i det siste. Og hunden din er kjempeskjønn, smelt. Jeg er jo så glad i dyr, jeg. Og har vokst opp med shefere.........herligheten, åssen skrives det nå, igjen da. Hi hi
    Du er sikkert på søndagstur nå, mens jeg holder meg hjemme med sofakos og strikketøy, samtidig som jeg vasker og rydder, så er det iallefall klart for en ny uke med revy hjem. Og energien er på topp.
    God søndag Britt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :-) Men, det er nok ikke min hund...den bor hjemme hos sønnen og samboeren og kommer av og til på besøk - det er koselig!!
      Og...nei, jeg er ikke på tur, selv om jeg nok burde det i det flotte været vi har i dag! :-)

      Slett
  3. Ipaden går helt sin egen vei.
    Beklager de mange skrivefeil som dukker opp.

    SvarSlett
  4. Du er så flink med de pinnene og flott sjal. Jeg har lyst å prøve meg på strømmene under her. God helg til deg også.

    SvarSlett
  5. Så flott det var! Og det er så fint med perler og pynt i kantene, har selv et jeg har pyntet på den måten og det blir så lekkert med det lille ekstra :)

    Ha en finfin søndag, klem fra nord :)

    SvarSlett
  6. Kjempeflott sjal!! Tror jeg må se nøyere på oppskrifta for et sånt kan jeg godt tenke meg.
    Hærlig med noe varmt å tulle rundt halsen og skuldrene nå vinterkulda setter inn.
    Jeg ønsker deg ei flott høstuke:))

    SvarSlett
  7. Lekkert sjal.
    Det ser godt ut å legge rundt halsen :)

    Det vart ei vellukka helg med draumen om den gode kredemiddagen oppfylt ;)

    Fin søndagskveld frå Anne-Mari

    SvarSlett
  8. Oh my - how perfect for fall!

    SvarSlett
  9. Enda eit kjempefint produkt frå dine hender:) Blir nok godt å ha til vinteren.

    SvarSlett
  10. Veldig fint - og så grei oppskrift. Takk for den!!

    SvarSlett
  11. Lekkert garn du har brukt. Jeg holder på med make med glitter i.
    Klemz

    SvarSlett
  12. Så lekkert! Likte godt den lille detaljen med perler :)
    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  13. Nydelig sjal!! Og så flott finish du har laget på det :)
    Tusen takk for hyggelige kommentarer på bloggen min - det varmer skal du vite!
    Ha en flott uke - i morgen er det oktober. Klem :)

    SvarSlett
  14. Produktiv igjen, et flott og sikkert varmt sjal med lekre detaljer. Spent på hva det neste blir. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  15. Rigtig fint sjal og flot strik med de lange "dobbelt" masker.

    Stine:)

    SvarSlett
  16. Tusen takk for hyggelig hilsen, den varmet! :)
    Nydelige turbilder nedenfor her, og for en vakker natur! En stakkars østlending mister jo helt pusten ;) Har faktisk vært nordover i ungdommen, Bardu-Sørreisa-Senja, glemmer det aldri.
    Ha en fin uke videre :)
    klemmer herfra

    SvarSlett
  17. Så härlig! Precis vad man behöver nu när hösten är här; en värmande sjal att svepa om sig.

    SvarSlett
  18. Nydelig sjal, det så utrolig deilig ut. Likte det kjempegodt!
    Ha en flott uke videre.
    Klem

    SvarSlett
  19. Då skulle du se här hemma hos mig, jag har en hel skrubb (litet rum) fullt med så kallade UFO (unfinished objects), jag gör aldrig helt klart. Men nu har jag bestämt mig, inget nytt förrän allt gammalt är klart, bortlämnat eller så.
    Din sjal blev jättevacker och den passar så fint in i naturens färger!
    Agneta kram

    SvarSlett
  20. Helt nydelig sjal du har strikket! Utrolig va den siste lille finishen gjør med et plagg, da er det liksom verdt tiden;) Fargen passet så godt til den type sjal også. Ganske stilig med maskeslipp, det har jeg ikke prøvd før.
    God fredag til deg!

    SvarSlett
  21. Sjalet ble kjempeflottt med den fine stylinga du har gjort.
    Har lyst til å strikke noe lignende, men må først finne et garn som ikke klør.

    SvarSlett
  22. Du store min Britt! Du har jo så mange prosjekt på gang, og for en produksjon! Bi stadig storimponert! :) Sjalet va helt nydelig! :) Og så mange fine bilda! Ha ei finfin helg! Hils! Klæm fra Nesna-Marit

    SvarSlett