mandag 30. juli 2012

Tur på Lurøyfjellet


Lurøyfjellet
Lurøy er ei øy og en kystkommune på den vakre helgelandskysten. Her har vi hatt mange gode dager og nytt av den flotte naturen.  


Utsikt mot Onøy. Dønnamannen skimtes i det fjerne (til høyre i bildet ligger han med nesen i været).


Utsikt mot Lurøy kai og flytebrygger. Sleneset ser vi bak til venstre, flat øygruppe. Lovund er "hatten" du ser ut i havet til høyre i bildet.


Her skimter du Træna langt ut i havet!


Her har vi nådd varden på toppen og ser mot Hestmannen.


Her ser vi mot Rødøyløva (midt i bildet- litt til venstre)


Så går vi ned igjen! Det er vel unødvendig å si at det var en fantastisk fin tur! :-)
Så fint at du ville være med!
(Mer fra Lurøy- vårt ferieparadis kommer etterhvert!)
Ha en flott dag!


9 kommentarer:

  1. Kjempeflotte bilder fra vakre Helgeland...en gang for lenge siden var jeg på besøk hos ei venninne jeg hadde på Lurøy (Konsvikosen).
    Forøvrig så ser det ut for at dere har hatt en fantastisk tur!
    Kos deg med ferie!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Så nydelige bilder! Det finnes ikke noe vakrere sted enn Helgelandskysten ♥

    Ha en nydelig uke!

    Klem

    SvarSlett
  3. Flotte bilder. Ser ut som dere har hatt en fin tur. Håper jeg kommer meg til toppen en gang før føttene svikter. ( trener for det som mål) ha fortsatt en fin ferie

    SvarSlett
  4. Så flotte bilder!
    Klem Tone

    SvarSlett
  5. Det er vakkert på Helgelandskysten, så jeg skjønner du har et paradis der;)
    Ha en god slutt på juli, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  6. Dette er norgesreklame på sitt beste..
    Og følelsen når en står på toppen, det er en premie i seg selv.
    Vakre bilder.

    Klem fra Anne.

    SvarSlett
  7. Dette er "mat" for meg! Vakker natur og flotte bilder! Jeg skulle gjerne gått turen sammen med dere. Jeg gleder meg til neste innlegg. Ønsker dere fine sommerdager på Helgelandskysten!

    Klem

    SvarSlett
  8. For ein flott tur med ei herleg utsikt !
    Nydeleg vêr også :)
    Klem

    SvarSlett
  9. Så vakkert, så vakkert ! Tusen takk for turen.

    SvarSlett