søndag 24. august 2014

Ut på tur; Cillagáisá

Lørdag ble det tur til Cillagáisá (1206 m.o.h.)


Vi kjører opp til dammen i Kildalen, hvor løypa starter.
Her er vi kommet et stykke opp i lia og ser ut mot Annavann. 
Fjellet du ser her i bakgrunnen er Store Ste. Vi var på Store Ste tidligere i sommer 
og det kan du se i dette innlegget.


Her på tur over snøen (ikke årets snø, altså! ;-))


En utrolig flott og blå dag!


Artige fjellformasjoner på veg oppover.


Vakkert skue fra toppen.




Litt tåke, men den forsvant fort.




Her er vi på tur nedover.
Turen brukte vi 6 timer på -og vi var temmelig slitne
og litt småfrosne (bare 6 grader i lufta på tur ned fra fjellet)
da vi landet i sofaen hjemme.

I dag har vi også hatt en flott turdag, den får du se litt mer av en annen dag.
Noen er kanskje lei av turbildene fra meg, men jeg håper selvfølgelig at mange lar seg inspirere!
Her er det slik at vi må bruke de fine dagene mens vi har de. 
Det kommer en laaaang vinter med mer vær for strikking og hekling ;-)

Ha en fin søndagskveld og en god start på uka! :-)

9 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, jeg blir ikke lei av turbildene dine:-) God søndagskveld! Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Takk for nok en flott turopplevelse fra deg. Og NEI, jeg er i alle fall ikke lei av alle de flotte turbildene dine!!
    Skulle gjerne tatt meg tid til en fjelltur i dine omgivelser, men det blir nok til at jeg holder meg til mitt område, midtTroms.
    Ja det er viktig å lade batteriene før vinteren setter inn, og ingenting er vel bedre enn å nyte den flotte naturen vi har rundt oss.
    Det har også jeg gjort i helga. Om ikke så lange spreke turer som du har hatt, men fine turer på fjellet og skogen med døtre og barnebarn.
    Jeg ønsker deg en fin søndagskveld videre og ei strålende kommende uke -den den siste i august!!

    SvarSlett
  3. Herlig..... Og så fint vær dere har hatt!
    Her er det regn og sol hver dag fortiden.
    Ønsker deg en fin ny uke.

    SvarSlett
  4. Blir aldri lei av å sende flott bildene fra turene deres, å så spreke dere er. Håper på flere turbilder. Ha en fin dag

    SvarSlett
  5. Hvor tar dere alt finværet fra? Synes dere har fint vær på alle turene..... Vakkert er det rundt dere og spreke er dere! Alltid artig å bli med på tur via bilder! Jeg studerer hvert eneste ett.

    Ha en fin mandagskveld!

    Klem fra Ingunn som har gått tur ved elva i dag.

    SvarSlett
  6. Deilige tur dere har hatt... veldig glad å se kjemeflott bildene :-)
    Vi syklet på elven to dager. Ønskers fin været... fortsatt.
    Ha en herlig uke. Klem fra Viola

    SvarSlett
  7. Blir aldri lei av turbildet :) Tenkte som Ingunn at jommen har dere mye fint turvær. Herlig og vel undt! :)

    SvarSlett
  8. Bare digger fjellbildene dine! Finfin norsk natur!
    Klem, PiPa

    SvarSlett
  9. Det er helt fantastiske bileder, du tager Britt, og en stor fornøjelse at følge jeres udflugter i fjeldene her på din blog.

    SvarSlett