søndag 15. mai 2016

Kjekkas, Søtnos og Sikksakk


Jeg er fortsatt veldig fornøyd med å ha anskaffet meg 
Klumpelompeboka
Mange fine oppskrifter der


Her er Kjekkaslua og Søtnoslua



Begge luene er strikket i Drops Merino Extra Fine
på pinner nr. 4



Kjekkaslua har fått knapper fra lageret; 
(sikkert over 30 år gamle) gullfargede knapper med anker på,


Syns knappene ble fine på lua


Søtnoslua med heklet blomster rosett,

Luene er klar for bruk;
Erik og Sophia


I klumpelumpeboka fant jeg også oppskrift på 
Sikksakkskørtet

Dekorativt og fint skjørt
strikket i Drops Merino Extra Fine det også,
på pinner nr.3,5 og 4



Jeg skal strikke flere slike skjørt,
men tror jeg skal legge litt ekstra på lengda
Etter oppskrifta er de ganske kort



♧♧♧

Det spirer og gror i hagen
Men det er kaldt i lufta
Så det tar sin tid...



...før det dukker opp blomster



Denne vinteren har det vært lite småfugler å spore,
tror knapt de har vært innom fuglemat-"globen" på vinduet
Men sjura, ho har matvett og lar ikke fuglemat gå til spille,
men "globen" har ho ikke besøkt



Kanskje syns både ho og småfuglene 
at det blir litt for skummelt 
å komme helt inn på vinduet
♧♧♧
Frosken dukker trofast opp,
 i blomsterbeddet,
hver vår




Takk for besøket - og fortsatt god pinsehelg!


♡♡♡




19 kommentarer:

  1. Fine strikkaplagg du har laga.
    Eg har akkurat strikka panneband.
    Sikksakkskjørt strikka eg i påska, eg strikka det lenger enn oppskrifta
    for det dreg seg litt opp. Herleg skjørt å ha på seg.
    Flott frosk i hagen, kunne tenkt meg ein slik her også.
    I dag skin det litt sol, kanskje blir det ein fin dag å gå tur.

    God pinsedag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Den boken har du inte köpt förgäves, vilka otroligt fina mönster! Och så vackra färger du valt, tycker om alla så där jättemycket. Jag förstår bara inte att du hinner sticka så mycket! Det är nya plagg hela tiden, för mig tar det evigheter!
    Tänk att det snart börjar blomma hos er, härligt!
    Fågelbollen i glas var väldigt flott, synd att fåglarna inte kommit dit, men dom kanske är rädda, som du säger.
    Ha det gott, kram
    Agneta

    SvarSlett
  3. Så flotte plagg du har strikket, ja, jeg har boka og der er mye fint, skjørtet fikk jeg slanket meg inn i, men angrer på at jeg ikke strikket dobbel vrangbord oppe med plass til strikk.... ha en herlig søndag!

    SvarSlett
  4. Lekre luer til jente og gutt! Klompelompe er ei god investering. Kommer nok til å strikke mer derfra.
    Lykke til med skjørtet ditt! Jeg liker mitt veldig godt. Behagelig på.

    Her er det kjølig. Greit turvær.

    God 17. mai!

    Klem

    SvarSlett
  5. Kjempefine luer, disse har jeg planer om å strikke etterhvert også og etter å ha sett dine klør det litt i fingrene :)
    Herlig skjørt i fin farge, jeg har brukt mitt masse.
    Nå håper vi på vår og gode varme dager!!
    Kos deg og god helg.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  6. Super søte luer :) Enig med deg at skjørtet er litt kort, jeg la på noen cm da jeg strikket det.
    Og det blir nok flere på meg også ;)

    SvarSlett
  7. Vakkert strikk fra Klumpe Lumpe, blir sikkert ikke det siste. Jeg ikke strikket noe fra boka enda men har gått til innkjøp av den.

    SvarSlett
  8. Så mange vakre har du strikkt kjære Britt. Kjempeflotte luer, søt med knapper og blomster.
    Klumpe Lumpe skjørtet er fantastisk - tenker meg det passer perfekt. Håper jeg kan kjøpe en
    gang Klumpe Lumpe boka. Alt er så vakkert det strikket i Blogginglandet fra boken.
    Junihilsen fra Viola

    SvarSlett
  9. Ja den har jeg også hatt stor glede av.
    Klem

    SvarSlett
  10. Herlige plagg fra den boken, som jeg lånt hos svigerdatteren min! Ønsker deg en fin tid fremover! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  11. Kjempefine huer, og fin farge på sikksakkskjørtet.
    Eg har også strikka eit slikt, eg hadde høgare vrangbord oppe og strikka holrand til
    å ha strikk gjennom. Har ikkje sett det i enno, men trur det trengs etterkvart.
    Håpe varmen kjem der du bur så det blomstrar i bedda dine.
    Her har det vore varmt ei stund så det er frodig i hagen.

    Ynskjer deg ei fin helg !

    SvarSlett
  12. Jeg vil dele mitt vidunderlige vitnesbyrd om hvordan jeg fikk mannen min tilbake, jeg vil fortelle menneskene i verden at det er en virkelig stavebeslag online og er kraftig og ekte. Hans navn er Baba Wale Wiseman, han hjalp meg nylig for å gjenforene mitt forhold til mannen min som dumpet meg. Da jeg tok kontakt med Wiseman, kastet han en kjærlighetsspråk for meg, og mannen min som sa at han ikke har noe med meg å gjøre igjen, ringte meg og begynte å tigge meg. For alle som leser denne artikkelen og trenger hjelp, kan Wiseman også tilby alle typer hjelp som gjenforening av ekteskap og forhold, kur for alle typer sykdommer, rettssaker, svangerskapsform, vi er nå veldig glade for oss selv. Wiseman får ham til å innse hvor mye vi elsker og trenger hverandre. Denne mannen er for ekte og god. Han kan også hjelpe deg med å fikse det ødelagte forholdet ditt. Jeg hadde mannen min tilbake! Det var som et mirakel! Ingen ekteskapsrådgivning, og vi har det veldig bra i kjærlighetslivet. Ta kontakt med denne flotte mannen hvis du har noen problemer med en varig løsning
    via e-post: babaidadawiseman01@gmail.com
    WhatsApp: +2348136951551
    Viber: +2348136951551

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett
  13. Are you eager to know more about led grow lights for growing cannabis? If yes then click at 420reap.com

    SvarSlett
  14. Are you excited to know what is best keurig coffee maker to buy? If yes then make a visit to reviewssaint.com

    SvarSlett
  15. If you want to know more about large above ground pool ladders please click on the link

    SvarSlett