søndag 9. september 2012

Blåbærpai

Blåbærpai

Paideig:
4 dl. hvetemel
200g smør
7-8 ss kaldt vann

Fyll:
1 liter blåbær
1 dl sukker
1 ss potetmel

Smuldre hvetemel og smør. Tilsett vann og arbeid deigen sammen. Sett deigen i kjøleskapet ca 30 min.
Dekk bunnen i paiformen med deig. Jeg bruker å trykke ut deigen, også godt opp rundt kanten.
Fyll paiformen med den rørte båbærblandinga.
Kjevle- og skjær ut remser av paideig til pynt over bæra.

Stek paien i 40 minutter på ca 220 grader nederst i ovnen.
Lykke til!


Ønsker deg en strålende søndag! :-)

8 kommentarer:

  1. Denne oppskrifta så grei ut, kan vel ha andre bærsorter i også, skal prøve en dag..hei då

    SvarSlett
  2. Den hørtes veldig god ut. Pai er rett og slett nydelig!!!
    Ønsker deg en flott søndagskveld
    Klem Tone

    SvarSlett
  3. Blåbærpai er nydeleg godt!
    Eg lagar helst smuldrepai, for då slepp ein den *våte* botnen. Har ikkje fått plukka bær i år, men eg har heldigvis i frysen:)
    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
  4. Så nydelig den så ut, og her kan sikkert annet enn blåbær brukes også:)
    Ha en fin kveld, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  5. Syns eg kjenner kor nydeleg det smakar.
    Blåbæra eg plukka gjekk til saft denne gongen, men kanskje eg kan finne litt til.
    Det hadde vore fristande å prøve oppskrifta di.

    Fin ny veke til deg !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  6. Takk for at du deler oppskrift, den paien så nydelig ut.
    Ser dere har vært på strabasiøse turer hvor snøen nesten overmannet dere, ja, dessverre er det nok den tiden som ligger foran oss...med snø...huff, huff.
    Ønsker deg en god ny uke.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  7. mmm... Den paien ser god ut :)
    Takk for oppskrift!

    SvarSlett
  8. Hei på deg!:)Kikker innom deg fra Humlehagen, så koselig og inspirerende blogg du har!:)Hilsen Else Britt:)

    SvarSlett