søndag 2. september 2012

Søndagstur til Annavann og Cillagaisa


Ny god værdag i nord, det er jo ensbetydende for 10 på topp tur for oss, nå som det raser mot slutten av sesongen. Det er hele 16 fjell å velge mellom i år. Cillagaisa er vår tur nummer 9.
Vi kjørte opp Kildalen og starta turen ved "dammen":

Her er vi kommet opp til Annavann og ser opp mot Cillagaisa

Det blåste frisk på hele turen



Jeg skvatt skikkelig når denne karen plutselig dukka opp rundt beina på meg! :-)
Eieren kom like etter.

Utsikt mot Storeste


Utsikten fra alle kanter tar nesten pusten fra oss

På toppen ser vi Storslett i det fjerne

På tur ned fant vi en nesten vindstille plass i ly av steinhyller
kaffe og brødskiver med brunost
selvfølgelig!

..men vet dere hva som venter hjemme
til ettermiddagskaffen!?
Som den utrolige effektive husmoren jeg er, så har jeg selvfølgelig gjort forberedelser.
Paien ble til og med stekt før vi dro på tur.
(Sånn for ordensskyld; paien på bildet er ikke stekt enda..) 
Skulle selvfølgelig bare halv-steke den, 
men som den utrolige glemske og forvirrede husmora jeg er
så ble det som det ble. 
Godt blir det uansett! :-)

8 kommentarer:

  1. Imponerande både turgåinga og paien.
    Effektiv dame !
    Men eg stussar av og til over at namna på fjella du viser virka litt framandarta. Er det i grensetraktene til Sverige kanskje ?

    Kos deg med pai, det fortener du !
    Eg har vore på fotballcup med barnebarn i fleier timar, i regn...

    SvarSlett
  2. Jeg er nesten litt misunnelig på den storslåtte naturen du omgir deg med! Her i utkanten av Hardangervidda er ikke kontrastene så store. Det er noe med høye fjell og sjø!
    Så fint at dere fikk ei hel helg med godt vær. Vi tok vår åttende tur i dag.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Turen så herlig ut, litt av en utsikt! : ) Virkelig velfortjent med pai etter en sånn tur! Ha ei fin uke! : ) Klem Hilde

    SvarSlett
  4. Den turen så virkelig herlig ut. Flott natur. Håper paien smakte godt.
    Klem Tone

    SvarSlett
  5. " Den som har kjent hva livet blandt tinderne er, trenger ikke at lese om det. Og de som ikke har kjent det, vil så allikevel ikke forstå"

    Omtrent noe sånt leste jeg en gang og falt slik for det.
    Er også glad i fjellet som du og når en ser bildene dine så skjønner jeg at du har hatt det fint.
    FOR et land vi bor i:)

    Fin ny uke til deg.
    Klem,klem.

    SvarSlett
  6. Igjen en flott tur , artig å bli med via bildene. Du er SÅ effektiv, skulle ha lyst til å smake på den paien, den er sikkert veldig god.

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder nok en gang;),
    men blåbærpaien så enda mere fristende ut:))))

    SvarSlett
  8. Så spreke dåkker e :)
    Flotte blider og fristende pai!
    Ha en fin tirsdag :)

    SvarSlett