onsdag 10. oktober 2012

Lampelykke & strikk


 
 
Er bare fullstendig fornøyd med den nye lampa fra Ikea!
 
 
En stor "kråkebolle" med spennende skinn i taket!
 
 
Det strikkes fremdeles vanter her hos meg
 (jeg nevnte visst i et tidligere innlegg at jeg ble litt hekta!)
I sommer fikk jeg mye garn hos mamma, det var garn ho hadde gjemt på noen år...om jeg kunne bruke det? Selvfølgelig!
 
 
 
Jeg fant oppskrift på sjal i en blogg, husker desverre ikke hvor..
Men jeg begynte med å legge opp 3 masker og øker 1 maske i den ene siden annenhver pinne (til jeg kommer halvveis på sjalet og synes det er på tide å felle!). Samtidig strikkes rettstrikk på hver pinne til det blir 5 riller. Deretter 1 omgamg med: "1 maske rett, 2 kast (gjenta omgamgen ut og avslutt pinnen med 1 rett)", neste pinne strikkes: "1 maske rett og slipp  kastene (gjenta omgamgen ut og avsluttet med 1 rett)" Så starter du på nytt igjen med fem riller...og så kast..osv
Ja- og sånn holder jeg nå på enda... til jeg synes det begynner å bli passe langt
- og så er det å begynne å felle..håper jeg finner tilbake til oppskriften til jeg kommer så langt!!
Da skal du også få vite hvem som generøst delte oppskrift!
 
God onsdagskveld til deg! :-)
 
 


11 kommentarer:

  1. Av og til blir vi bare hekta på enkelte prosjekter. Ikke det dummeste å bli hekta på så lekre pulsvarmere. Fine presanger å ha på lur. Artig det sjalet ditt. Gleder meg til det blir ferdig. Takk for koselig kommentar på bloggen min!

    God onsdagskveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Nydeleg og spesiell lampe !!!
    Og deilige pulsvantar, det kjem snart tider då dei trengs ;)

    Takk for koseleg kommentar til matlukta hos meg ;)
    God onsdagskveld !
    Klem

    SvarSlett
  3. Disse lampene er flotte!
    Nydelig strikketøy også..jeg er i lystrekk-modus for tida:))
    Ha ei god uke videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. Stilig lampe dette. Feslig sjal og votter du har strikket, mønstret på vottene så fin ut. Det er som du sier, du er vist helt hekta. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  5. Kjempekul lampe !
    Og så flink du er å strikke :)
    Nydelig mønster.

    Ha en fin kveld
    Janne

    SvarSlett
  6. Så stilig strikk:) Ja så flink blir aldri jeg:))

    Fin strikke helg til deg:) Jeg skal ta frem mitt rett opp og ned strikk:))))

    SvarSlett
  7. Nydelige strikkerier du driver med, så produktiv du er! Garnet ser herlig ut! : )

    SvarSlett
  8. Stilig lampe og flotte strikkesaker :) Liker godt de pulsvarmerne jeg også!
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  9. Den lampen er berre lekker! Eg har den i stor utgave i trappehuset opp til loftet, og eg likar den berre betre og betre:)
    Fin farge på heklereiet ditt over her:)

    SvarSlett
  10. Fiin lampe ja!
    Og så mye fint - igjen! Du e et lite håndarbeidsfantom! :)

    Klæm Nesna-Marit

    SvarSlett
  11. helt enig ang. lampen, har maken på soverommet mitt :)
    Du er så flink med håndarbeid, å jeg blir litt inspirert. Iallfall tenker jeg strikke en genser til hunden haha..
    god helg, klem fra Tone

    SvarSlett