søndag 20. april 2014

Påskestrikken

Så ble "Topp-ned-topp" genseren ferdig
Den var i bunn og grunn rask å strikke, 
sjøl om det på det meste var over 500 masker på pinnen...;-)


Genseren er strikket i Pickles Merino tweed og Pickles Silk mohair



Nå har jeg selvfølgelig juksa litt med oppskrifta....for jeg syntes modellen var litt kort i livet....så jeg strikka den rett og slett litt lenger...



Cisca hadde lyst til å være med på fotoseansen! :-)



Fornøyd med ny genser! 
♡♡♡


I dag ble det (endelig!!!) skitur med bålkos i Pontadalen. Sol og blå himmel etter dager med regn, sludd og vind lokket oss selvfølgelig ut på tur!
Pølser med bacon stekt på bål, helt kurant middag ute i det fri! 

♡♡♡

Ønsker deg en fin kveld!

22 kommentarer:

  1. Den ble veldig fin, det gjorde seg med lenge liv ja, hilsen Beth

    SvarSlett
  2. Så stilig genser! Du er kjempefin i den! Godt det ble en finværsdag. Vi har vært veldig heldige med været i det siste, og det er meldt fint utover i uka også. Det er nå det er kjekt å være pensjonist.

    Klem sørfra

    SvarSlett
  3. Heisann
    Så fin genser du har strikket. Tøft med de vide ermene. Den kledde du godt, det var fine bilder av deg.
    Jeg strikker med to slike garn for tiden, en jakke......bare koser meg med den. Det får ta den tiden det tar.
    Fine bilder av fjell og sne. Jeg må innrømme at jeg ikke er så glad i sne, men det blir flott på bilder, hi hi.....
    Fortsatt god påske.
    Klem

    SvarSlett
  4. Stilig design på genseren og gøy med prosjekter som går kjapt!! Du ser så bra ut i den!! Og gøy å se smykket :-)

    SvarSlett
  5. Kjempestilig genser og like stilig modell!! Flott med de ermene!
    Nyt påskedagene videre! Klem fra mæ;)

    SvarSlett
  6. Stilig genser! Har fundert litt på å bestille meg garnpakken til den. Liker godt det melerte garnet. Kjempefin til deg:)

    SvarSlett
  7. Hello Britt!
    A beautiful knit sweater and a very chic necklace...
    Greetings, Charly

    SvarSlett
  8. Kjempefine genser du har strikket deg :)

    SvarSlett
  9. Hei Britt! For en flott genser du har laget - nydelig fargevalg:-)
    hilsen fra Berit

    SvarSlett
  10. Flott genser :) flotte bilder, ønsker dokker en fin uke

    SvarSlett
  11. Nydelig genser og den passet deg perfekt :)
    Det har vært noen herlige påskedager som vi kommer til å leve lenge på :)
    Ha en fortsatt fin uke.
    Klem

    SvarSlett
  12. Kjempefin gensar !
    Så koseleg med grilling ute i marka. Ser der er snø.
    Me har hatt hytteferie i vekslande ver , men siste dagane i strålande sol. Ingen
    snø, så no blir skiutstyret sett vekk. I dag var det 13 gr då me reiste heim.
    Fin ny veke frå Anne-Mari

    SvarSlett
  13. Det var en flott genser og nydelig farge på den! Kledde deg godt! :)

    SvarSlett
  14. Den genseren var kjempefin! Flott farge til deg også.

    Takk for at du ville være med på påske gi-borten min! Ha en strålende uke :)

    SvarSlett
  15. Stilig genseren har du strikkt Britt :-) Passer perfekt. Fantastisk.
    Hilsen hjertelig til deg til nord med snø og sol. Klem fra Viola

    SvarSlett
  16. Så kreativ du er, og genseren ble fin. Ja, endelig kom påskeværet både til oss og dere. Godt å spise middag ute da.

    SvarSlett
  17. Lekker! Fikk lyst på en selv nå når jeg ser den med litt ekstra lengde :)

    SvarSlett
  18. Flot genser du har strikket eller som vi siger her, en skøn sweater. Det er meget smukke billeder. Her har vi haft sol og 20 grader - ingen sne.

    SvarSlett
  19. Så fin genser! Den kledde du godt:) Fargen var bare nydelig!

    SvarSlett
  20. Så stilig! Likte ermene og fargen godt!

    SvarSlett
  21. Å takk - der hadde du endelig kommentert i bloggen min igjen. Hadde mista deg, hadde problemer med å få følge blogger en stund - men nå følger jeg deg :) Elsket denne genseren, fargen er nydelig og veldig kledelig. Tøff lampeskjerm over her også - Ha en herlig kveld :)

    SvarSlett
  22. Så flott genseren ble!! For en nydelig farge til deg:) Jeg ville nok gjort det samme som deg, å strikket den lengre i bolen. Frister å bestille garn til denne, men skal vente for jeg har nok å strikke for tiden. Så mye annet fint du også har laget i det siste, spesilet lampeskjernen, den var fin! Og som alltid nydelige bilder. Takk for koselig kommentar hos meg. Sokker er kjekk strikk og det har blitt en del par i det siste;)

    Nyt søndagskvelden!

    SvarSlett