mandag 3. mars 2014

Forvandling...

Husker du denne??


Ikke det, nei. Vel, det skulle bli en genser/kjole til meg selv...
Jeg hadde store planer da jeg satte i gang dette strikke- prosjektet i høst.
Du kan lese litt mer om det her.
Jeg hadde altså gått til innkjøp av et deilig garn; Semilla fra BC-Garn, 
nydelig og fnugglett ullgarn -og satte lystig igang. 
Jeg drømte meg inn i en fargerik genser-kjole som sulle bli sååå lett og god!!


Fargene er flotte og jeg tenkte at dette skulle bli bra!
Jeg strikka faktisk ferdig bolen og kunne egentlig ha stoppa der...for jeg så jo allerede da at bolen ble altfor trang...selv i den største størrelsen...Men,
av en eller annen merkelig grunn strikket jeg videre på armene (vet ikke om jeg trodde at denne kreasjonen skulle bli større ved hjelp av tankens kraft eller noe...)
Så, omsider tok jeg til fornuft, eller jeg ble innhentet til virkelighetens verden...
dette kom aldri til å bli passelig...


Så begynte jeg å rekke opp...
Hva skal jeg bruke garnet til? Plutselig ville jeg ikke strikke...
Jeg ville hekle...


Nå hekles det lapper av herligheta...



Så blir det kanskje et lite teppe....etter hvert :-)



Gjett hvem som ligger her på gulvet og slapper av etter en liten tur ilag med  meg i ettermiddag?
Vi er så heldige å få passe Cisca, som ble med oss hjem -etter at vi var på besøk i Bardufoss i helga.
Fint å ha en slik motivator -og turvenn i hus! :-)

Ha ei fin uke! :-)





19 kommentarer:

  1. Godt å se at det ikke bare er jeg som har store planer, men som ender med å rekke opp.
    Jeg gleder meg til å se teppet ferdig.

    SvarSlett
  2. Lekre farger :) Ikke alltid det blir helt som vi planlegger, det har vi vel opplevd alle mann ;)

    SvarSlett
  3. Så synd at det ikke ble kjole på deg, men det ser ikke ut som du depper. Nye prosjekter er på gang ser jeg. Hyggelig med turkamerat, kos deg.

    SvarSlett
  4. Eg måtte drage på smilebandet når eg las dette :) Jammen fint å lese at det er fleire enn meg som rekker opp.
    Sa det seinast i dag at eg blir ikkje tom for tråd når eg rekker opp igjen.
    Det var no synd likevel med gensaren. Den såg virkelig fin ut, men det blir heilt sikkert fint hekle ditt også.
    Då kan vi trøste kvarandre......vi rekker opp og eg trur det er heilt normalt :D
    Lykke til med heklet eg følger spent med.
    Klem frå MarJE.

    SvarSlett
  5. Der kjente jeg meg igjen ja. Hvem har ikke opplevd dette. Kjempesurt når det skjer, men du har da snudd det til noe positivt. Fine lapper og det garnet så aldeles nydelig ut :)
    Ha en fin uke videre.
    Klem

    SvarSlett
  6. Verden går ikke under om en rekker opp litt, og du snudde jo hele fadesen til noe positivt. Artig å hekle, og de fine fargene kommer sikkert til sin rett i et teppe. Lykke til!
    Takk for hyggelig kommentar hos meg! I kveld har jeg vært på kurs i takkebakst, og på torsdag skal jeg forsøke meg på spinning! Ordentlig spinning, ikke sånn trim, altså. Følg med, følg med!

    Klem

    SvarSlett
  7. Åh, så innmarit kjipt at den ikke passet!!! Alt det arbeidet. Skal si du er tøff som rekker opp og setter i gang med et nytt prosjekt. Gleder meg til å se det ferdig - fargene er jo så flotte!!

    SvarSlett
  8. Du tar det med godt mot.
    Hadde eg strikka så mykje for så å rekke opp, trur eg at hadde blitt sur...
    Men dei nydelege fargane vil bli til eit flott heklateppe.
    Flott hund du har fått til turkamerat :)
    Klem

    SvarSlett
  9. Ja, det blir ikke alltid slik man har tenkt, men så blir det ofte noe annet i stedet, og det kan jo være like bra. Det gjelder både strikketøyet og Livet selv :-)

    Det blir flotte farger i et heklateppe!

    SvarSlett
  10. Asch då! Ja, det är ju det, ibland vill det sig inte riktigt, det där med storleken är lurigt. Men du har ju löst det på ett bra sätt, det kommer att bli ett jättefint täcke!
    Så gott att få ha en hund hemma igen, eller hur! Även om den är till låns.
    Agneta kram

    SvarSlett
  11. Det er aldri kjekt å rekka opp, og det var jo trasig at den ikkje passa sidan du hadde strikka så mykje. Og fargane er så flotte. Lukke til med teppet som heilt sikkert blir kjempeflott :)

    SvarSlett
  12. Hehe. dette har vi nok gjort alle ja :)) Ha en fin uke, hilsen Beth

    SvarSlett
  13. Kjenner meg igjen med det å hekle når strikkating ikke blir helt som tenkt/planlagt.. Tøft av deg å rekke opp så mye syns jeg, men teppet kommer til å bli flott!
    Så koselig med en turvenn i hus :) Jeg savner min hver dag.
    Ha en fin dag videre!

    SvarSlett
  14. Synd genseren ikke ble passende når du hadde kommet så langt. Men bedre å rekke opp og hekle noe fint enn å la garnet ligge. Kos deg med rutehekling! Ja, også må du kose deg med hundebesøk!

    SvarSlett
  15. Oh that will make a great blanket Britt! It wold have been a pretty dress too, but some things are not meant to be. ;-) Your post made me smile.

    SvarSlett
  16. Det blir sikkert et fint teppe av det. jeg sitter og knoter med et arbeide nå. Spørs hva det ender som.
    Klem

    SvarSlett
  17. Ja, dette er, som de fleste sier her til deg, ganske kjent for oss som jobber med garn :)
    Og frem og tilbake er like langt, tenker jeg når jeg må rekke opp noe...sukk...men ikke alltid like morsomt.
    Blir spennende å se teppet ferdig, garnet og fargene ser nydelig ut!

    Ha en super dag!
    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  18. Så kjedelig at genseren ble for liten, men det ser ut som det blir et fargerikt og vakkert teppe som jeg gleder meg til å se ferdig!

    SvarSlett
  19. Åååååå.....så kjedelig med opprekk!!
    Hadde du spurt meg, hadde jeg nok kommet med en grei beskrivelse av hvordan du kunne ordnet det. Jeg gjør ofte det til kundene mine, og de blir så glad. Jeg er jo lat, og finner på måter jeg kan komme videre med et prosjekt.......
    Her ville jeg ha foreslått å klippe opp til en jakke, strikke ekstra i hver side osv.......
    Og strikker jeg noe som blir for lite( veldig skjeldent, det blir som regel altfor stort) så gir jeg det bort, og gleder noen.
    Men å hekle ruter i det fine garnet er jo flott det også. Gleder meg til å se hva resultatet blir.
    Ha en god helg.

    SvarSlett