lørdag 29. mars 2014

Kjøreposen Løv...


Da jeg fant denne oppskriften i bloggen  Med pinner falt jeg pladask! Så fiiin! :-)
Jeg har strikka kjøreposen i størrelse 6-9 måneder. 
Har brukt Abuelita 100% merinoull på pinner nr.4,5


Da jeg startet å strikke tenkte jeg at dette var en grei oppskrift for meg, som ikke er noen mester i å lese strikkeoppskrifter (og som forøvrig ikke er så glad i bruksanvisninger generelt...) Vel, når sant skal sies, så stussa jeg litt på noe i oppskrifta, men tenkte at det sikkert var mitt hode som ikke helt hang med i svingene... Så jeg strikka nå bare videre og tenkte at dette går sikkert bra, men litt irritert på meg selv for at jeg ikke klarte å få det helt til...Litt komisk var det jo da jeg hadde strikka kjøreposen ferdig i går...da tikka det faktisk inn en mail fra designeren...det hadde sneket seg inn en feil i oppskriften...Joda, det er jo fint å få beskjed -og så hjelper det jo litt på strikke-selvtillitten! :-)


Feil i oppskrifta eller ikke, jeg er nå i grunn og bunn fornøyd med kjøreposen - og har så absolutt ikke tenkt å rette opp feilen, nei. Jeg har faktisk ikke tenkt å lese igjennom den nye oppskrifta jeg har fått tilsendt heller!
Lykkelig uvitende, eller bare dørgende lat...jeg orker uansett ikke å rekke opp, den saken er grei :-)
Men, om jeg skal strikke kjøreposen igjen en annen gang, 
ja, det blir en annen sak. Da skal den nye oppskrifta få komme fram! :-)



Dekorasjonen med løv (eller blad...som vi sier her...) ble veldig fin synes jeg, 
selv om det hadde sneket seg inn noen feil i diagrammene.
Så fant jeg noen knapper (av veldig gammel årgang) i knappeglasset...
det kommer til nytte! Fargen på kjøreposen ser grå ut på bildet, 
men sannheten er at den går i mer lys, lys brunt. 
Derfor brune knapper.


Avslutta stolpene med en hekla kant (det stod ikke i oppskrifta!)
Ferdig!! :-)

Så hva skal jeg finne på nå?
He, he...
Akkurat det er vel aldri en problemstilling i det hele tatt! :-)

Stemningsbildene under her tilsier vel at det er ypperlig vær for aktive strikkepinner og heklekroker.
Vind, snø - vekselvis med regn...


Bildene er tatt på betryggende avstand...nemlig innenfra...
Så du får bare unnskylde om du ser skitne vinduer og slike ting (det ser ikke jeg!)
Men, jeg ser regndråpene på ruta...



Inne - i alle fall enn så lenge...


Her er det nye vidunderet på kjøkkenet
en god og smakfull investering...
...Mmmmmm...


I dag skal det ryddes i garn og pinner og oppskrifter....
vekselvis med gode kaffepauser!

Håper du far en flott lørdag du også!

18 kommentarer:

  1. Så fin pose! Jeg har vurdert lenge om jeg skulle strikke en slik til knerten, men har bestemt meg for å sy et lett kjøreteppe til sommeren. Men kanskje jeg skal lage denne når høstkulda kommer. Takk for info om feil i oppskrift!

    SvarSlett
  2. Dette mestra du jo helt supert! Godt strikket! Deilig og kjempeflott kjørepose. Han er altså SÅ heldig, lille prinsen ☺Lykke til med ryddinga i dag, og jeg skjønner at det kan blir en del kaffepauser, med så ny og fin kaffemaskin!
    -Anne-

    SvarSlett
  3. For en vidunderlig vakker kjørepose! Heldig den som får bruke den;) Her er det sol, vårblomster og nydelig vær;) Nyt helga, -inne eller ute.

    SvarSlett
  4. Wonderful!!!! Greetings, Charly

    SvarSlett
  5. Kjøreposen ble nydelig! Og enig i at det er best å ikke vite om feilene, da ser man bare dem og ikke det flotte plagget man faktisk har lagd. Riktig god helg:)

    SvarSlett
  6. Kjøreposen er jo råfin!! Og feilen kan da ikke være synlig!!
    Ha ei god helg :)

    SvarSlett
  7. Kjempefin kjørepose du har strikket. Og for å poengtere det igjen , så skal det alltid være en feil i et hjemmelaget arbeid!!!!! Da er det lov å feile litt underveis.
    Stakkars deg som har snø.
    I skrivende stund, sitter jeg ute i solen med et sjal om skuldrene. Det er ikke SÅ varmt ennå, og når solen går, så er det kjølig. Men må nyter jeg noen solstråler utendørs, etter en dag på jobb. Etterpå blir det innestrikking.
    Og for alt jeg vet, har du startet på et nytt prosjekt.
    Fortsatt god helg Britt. Klem

    SvarSlett
  8. Kjempefin kjørepose :) Og eg kan ikkje sjå nokon feil. Ha ei flott helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Feilen er ganske så liten, spør du meg! ;-)

      Slett
  9. Den ble utrolig flott. Godt å ha det varmt i barnevogn! Dette innlegget minner meg om det her:
    http://pillepalles-verden.blogspot.de/2010/11/familietradisjon.html

    Klem, PiPa

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg måtte sjekke innlegget ditt! Fint innlegg! Ja, det er jo likt en sparkepose! Kjøreposen har hull for bilbelte, det er vel hele forskjellen, tror jeg! :-)

      Slett
  10. Nydelig! Og så koselig du har det! Fikk lyst te å kom på kaffe! :)
    Eg e på Nesna på helgetur med Arne og guttan. Veldig koselig!
    God helg! Klæm
    Nesna-Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Så artig, Marit! Hils til Nesna-folket! :-) God helg til dere også! Klem!! :-)

      Slett
  11. Kjørepose er kjempefin... så hyggelig er blad-mønster og fremfor alt vakre hetten.
    Snø du har igjen eller ennå, naturlig med regn er det ikke så bra. Men fin å se så herlig hvit ute og sitte inne og drikker en fin kopp kaffe - jeg kommer til deg!!! :-) eller du kommer til meg :-) her vi kan sitte ute, middagen var 18 grad i skygge og solen var.
    Men jeg mener kald kommer igjen med april hu hu sur... så vi nytte nå. Ha en riktig fin helg, Britt og stor klem fra meg.

    SvarSlett
  12. Så herlig kjørepose! Skjønner godt du ikke gidder å rette på den, fin som den er :)
    Likte ikke været du har på utsiden men.... hos meg skinner sola denne helgen, og det føles godt.
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  13. Flott køyrepose. Du lagar mykje fint !
    Og fekk lyst på ein god kopp kaffi no :)
    Her skin sola kvar dag no, forstår det nesten ikkje. Det gir fart i det som skal gro og vekse.
    Me er på hytta no i helga, og det er blitt eit par skiturar. Men blir det ikkje kraftig snøfall framover
    så blir det ikkje skiføre i påska iallfall. Den minkar fort i sol og god temperatur.

    Fin søndag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  14. Kjøreposen ble flott!! Og at det er en nyttig ting, kan ingen komme fra! Artig med sånne årgangsknapper. Og nå er det veldig in igjen med sånne knapper, har jeg registrert.

    Jeg har maken kaffemaskin som deg. Veldig fornøyd med den!
    Her har vi hatt et usedvanlig strålende vær i helgen - ikke en eneste sky på himmelen i tre heile dager til ende. Jeg kan ikke huske sist det var så flott. I går var vi i Oslo en tur - det var 15 grader og folk satt ute i sola og koste seg på Karl Johan.

    Ha en riktig fin, ny uke!

    SvarSlett
  15. Når du er ferdig og er fornøyd er det ingen vits i å rekke opp! En kjempeflott kjørepose du har strikka! Den ungen blir heldig;) Merinoen fra abuelita er utrolig myk, en av mine favoritter.

    Ha en fin dag videre!

    SvarSlett