tirsdag 25. mars 2014

Støvlene til Drillo...

(Bilde lånt fra nettet)

Se nå ekstra godt på de støvlene til Drillo...

Er det rart jeg fikk assosiasjoner til Drillo sine støvler da disse to kom av strikkepinnene:


Vet ikke om det var splitten bak eller det lyse skaftet mot den mørkere foten...men, noe var det...

Splitten bak var forøvrig en "kunstnerisk frihet" jeg tillot meg...
for det finnes jo en oppskrift til disse søte små...



Du kan finne en flott illustrert oppskrift hos Strikk og tøys her



Så får det nå være at min variant ligner på støvlene til Drillo 

Synes nå i grunnen at de støvlene hans er kule! 
Ja, Drillo også!


(Bilde lånt fra nettet)




Babysokkene er strikket i Sandnes garn, 
Merinoull på pinner nr.3,5
Garnet er bare nydelig; så mykt og godt å strikke av.


Takk for at du kikket innom! :-)


16 kommentarer:

  1. Så fine babylestar.
    Artig assosiasjon. Ja, liker Drillo !!

    Fin veke vidare frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Morsom Britt og heldigvis med Wikipedia :-) ha greie på!!!
    Kjempeflott er babystøflene a la "Drillo". Tusen takk for flott illustrert oppskriften
    Til oss skinner solen i dag igjen... jipiiii... ha en fantastisk fin dag også.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Hehe, ja det lignet faktisk:) Veldig søte sokker da!

    SvarSlett
  4. Flotte "baby-støvler". Tror ikke det er mange babyer som har drillo-støvler:-)
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  5. Så utrolig kreativt og gøy dette var!!!! Så flink du er!!!!! Og stilig når du setter dem inn i sammenheng med Drillo!!

    SvarSlett
  6. Så artig assosiasjon, og sokkene er jo kjempefine i de fargene! Hvem liker ikke Drillo? Det blir nok noen flere par her også.... Ble ferdig med et sitteunderlag i dag, og det neste blir pulsvarmere. (Og så er det ei lue på gang).
    Gleder meg til strikkekafe i kveld.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  7. De ser så flotte ut de babysokkene, har sett dem hos flere nå, lurer på om jeg skal strikke dem og gi dem sammen med 'djevellua' jeg har strikket til en ny liten prins…. takk for tips!

    SvarSlett
  8. Så fine de ble! Takk for tippset!

    SvarSlett
  9. Herlige begge parrene :)
    Dine var kjempefine i to farger,
    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  10. Morsomt at babysokker ga deg assosiasjoner til Drillostøvlene:):)

    SvarSlett
  11. Så fine babysokker! Jeg har ikke prøvd merinoulla til Sandnes enda. Mulig jeg må teste det ut til noe barnestrikk

    SvarSlett
  12. Kjempe fine:)) må prøve meg på slike en dag. Drillo er sikkert stolt over å være til slik en inspirasjon:))

    Fine dager til deg:))

    SvarSlett
  13. Ååhh så søte!! Babysokkene altså;)

    SvarSlett
  14. Flotte babysokker du har laget. Ser assosiasjonen til Drillos "pæler" ja☺ Du har jo allerede laget heklede baller, så det kommer vel en liten fotballspiller til sommeren...☺
    -Anne-

    SvarSlett
  15. Skjønne "ministøvler" til en liten krabat. Litt søt han Drillo også, da :) :)
    Fine kvelden til deg!
    Anette

    SvarSlett
  16. Så skjønne...tror jeg må strikke sånne til barnebarnet til høsten.

    SvarSlett