søndag 16. mars 2014

Super ski-søndag



For en deilig dag vi har hatt!
Morgenfugler, som vi er, var vi tidlig i skisporet. 
Vi starta på Veibrink og her går vi over Svartvannet.




Stopp på Appelsinhaugen. Her må vi nyte den vakre utsikten.


Cisca nyter også utsikten- i fulle åndedrag!



Vakkert, hvor enn vi snur oss...


Sola er på tur...ingen før oss som har laget spor i snøen...


Vi ser mot Uløya





Lyngsalpene i det fjerne


Her ser vi mot Steinfjellet, Storhaugen og Sorbmegaisa (om jeg ikke tar helt feil ;-))


Tid for rast. Her er det en friskus som lager en fin sitteplass til oss.


Så sitter vi her...og bare nyter tilværelsen, utsikten og sola som varmer! 
Ja, sola varmer, selv om gradestokken viser -8 grader.


Så nytt og uberørt...


Kan man ha det bedre? :-)




Så kommer det flere som skal nyte dagen ute på skitur. Cisca følger spent med.



På tur hjemover



Her forskes det på fotofunksjoner på min Samsung telefon :-)


Noe hoven i øynene av den skarpe sola og lufta.
Hvor er solbrillene? :-)

Takk for at du ble med, håper du likte turen!
Ha en fortsatt fin søndag!

23 kommentarer:

  1. Nydelig skitur. Kan neste smake appelsinen og kjenne den friske luften i kinnene!!!! Takk for turen :-)

    SvarSlett
  2. Flotte bilder :) ønsker deg en fin uke

    SvarSlett
  3. Så fin tur! Og nydelige bilder:)

    SvarSlett
  4. For en flott dag dere har hatt i uberørt snø og vakker natur! En vitamininnsprøyting vil jeg tro. Gode turopplevelser i helga lever en lenge på utover i arbeidsuka.... Dere har jammen mye flott natur rundt dere!

    Ha en fortreffelig søndagskveld!

    Klem fra Ingunn som har gått tur på beina i gråværet. Ski er best!

    SvarSlett
  5. Så UTROLIG vakkert! Jeg er et "ski-menneske" tvers igjennom, men denne vinteren har i Trondheim vært heeeelt katastrofe… Nyt snøen:-)

    SvarSlett
  6. Nydelige biler og vilken flott natur! Her kan man jo ikke annet enn å nyte :) ønsker deg en fin ny uke.

    SvarSlett
  7. For en fantastisk tur dere har hatt. Kjenner at jeg blir glad av alle de vakre bildene :) Her er det bare regn, regn og atter regn. Men med gode klær kan det bli fine turer her også. Neste uke skal jeg ha meg noen skogsturer :) Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min, forresten :)
    Fin søndagskveld til deg!
    Anette

    SvarSlett
  8. Takk for jeg fikke være med på så flott tur! Vakre bilder du tar:) Her er det skikkelig ruskete vær i dag så det var kjekt å sen bilder av norsk vinteridyll;) Det ble utrolig nydelig det pleddet i forrige innlegg! Skikkelig kreativ du har vært:) Kjekt med slike bøker en kan plukke fra og sette sammen selv. Jeg husker du begynte på genseren og lurte på hva dette skulle bli;) Og takk for koselig kommentar hos meg, det setter jeg pris på!

    Ha en flott kveld videre!

    SvarSlett
  9. For noen fantastisk flotte vinterbilder <3

    SvarSlett
  10. For fine bilder! Det er jo utrolig masse snø hos dere.
    Fin ny uke til deg. Klem, PiPa

    SvarSlett
  11. Nydelige bilder du har tatt på turen!
    Det flotte været vi har hatt i dag har gitt skikkelig påskestemning.
    Nå krysser jeg fingrene for at det fortsetter i dagene fremover:-)

    SvarSlett
  12. What an amazing day you've had. Everything looks so clean and bright.

    SvarSlett
  13. Un "servizio fotografico" meraviglioso!
    Tanta neve ... da sognare. :-)
    Quest'anno neanche un fiocco l'ho visto. :-(
    Noi abbiamo già 19°C e si va passeggio al mare.
    Bye, bye Elli

    SvarSlett
  14. Fantastisk! En dag så må jeg bare oppleve Troms :D

    SvarSlett
  15. Så nydelige omgivelser og vakkert vær....da blir skituren en fest.

    SvarSlett
  16. Så nydelige bilder av fantastisk natur:-)

    SvarSlett
  17. Takk for turen :) Utrolig vakker natur og flotte bilder!!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  18. Takk for en hærlig skitur i vakker natur:)
    Ja det var virkelig påskestemning i går. Jeg fikk meg en flott skitur jeg og, men havnet midt i et skirenn så jeg måtte gå litt utenom løypene til "eliten" hadde kommet seg forbi.
    Imorgen har vi skidag på jobb og æ glæde mæ:)

    SvarSlett
  19. Ååå for noen flotte turbilder! Eventyrlige vinterbilder, takk for at du deler. Deilig når sola begynner å varme :)) Vi tok alltid en stopp ved Appelsinsteinen på våre skiturer da jeg var lita. Jeg vokste opp på Bardufoss.
    I forrige uke kom barna hjem med blåveis og leirfivel, men nå er alt dekket av snø her også. Ikke mye som minner om vår nå akkurat, men jeg vet jo at den kommer. Nå har vi håp om noen skiturer her også, mars er lunefull :))
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  20. Nydelige bilder fra turen deres!
    Er veldig glad for det fine været vi har hatt de siste dagene, det er bare å nyte :)

    SvarSlett
  21. Nei man kan ha det bedre ikke :-) Fantastisk - super flott - deilig!!! Herlige skitur dere hadde :-)
    Takk for fine bilder. Så herlig å se... blå og hvit... ha en fin uke Britt... stor klem fra Viola

    SvarSlett
  22. For en fantastisk bilde-serie fra noe som ser ut som den ultimate skituren! Bedre blir det vel ikke.....

    SvarSlett
  23. For ein fantastisk tur ! Og DEN nydelege snøen og sola !
    Eg håpe på skiturar i helga som kjem. Der er visst kome mykje snø der me har hytte :)

    SvarSlett