onsdag 9. oktober 2013

KariTraa-luer og litt til...

 
 
 
Dagene begynner å bli merkbart kaldere. Det er snart tid for å trekke lua ned over ørene. Jeg er fortsatt i strikkemodus og har strikka ferdig to KariTraa-luer.
 
 
 
Luene er strikka i Lerke fra Dalegarn, 52% merino ull og 48% bomull på pinner nr.3
Oppskrifta fant jeg her hos Niko.
 
Ellers...
 
 
 
Har starta på en ny Marius genser, denne gangen til en av mine kjekke bonussønner.
Jeg har valgt å strikke den i Alpakka ull. Er spent på resultatet. Garnet er litt tykkere enn det jeg har brukt i de andre Marius genserne som jeg har strikket. Tror det blir bra :-)
 
Og...
 
 
så holder jeg på å strikke en genser/kjole til meg selv (om den ikke blir for liten...!)
Denne strikkes i Semilla (100% organisk ull) fra BC Garn.
 
 
Semilla er et deilig garn å strikke av, lett og godt.
 
 
I morges måtte bilvinduer skrapes og det var et tynt islag på veien...vi får vel snart den første snøen i lavlandet. Det går mot vinter. Jeg har handlet inn masse fuglemat (småfuglene har snart et større matbudsjett enn oss tobeinte uten vinger her i huset! ;-)) Sjura og kråka er dessverre snar til å spise opp, nesten før de små har sluppet til matfatet...men, som mammaen min sier; de skal jo ha mat de også...Ja, de skal vel det...
Jeg har for øvrig tenkt å fylle diverse kokosnøtt-skall o.l. med egenprodusert fuglemat etter hvert.
Det finnes jo så mange gode ideer til den slags rundt omkring her i blogglandia.
 
Og så må jeg bare få si tusen, hjertelig takk for mange hyggelige ord på bloggen min, det varmer utrolig godt med tilbakemeldinger fra dere der ute!
Ha en fin ettermiddag! :-)
 


21 kommentarer:

  1. Så mange prosjekter på gang. Den lua var virkelig morrsom. Spent å se kjolen ferdig. Flink du. Jeg begrenser meg til en ullbukse til en 2 åringen. Ha en fin dag

    SvarSlett
  2. Oj, her var det mye fint! Tøffe de der Kari Traai luene er:) Alpakka/ ull er en veldig god blanding. En får spenst og hold fra ullen og lun mykhet fra alpakkaen, perfekt;) Ble virkelig spent på den kjolen din nå! De fargene du har valgt ser knallfine ut sammen:)

    Lykke til videre med strikkeriene dine!

    SvarSlett
  3. Her var det mye lekert! Nydelige farger på de luene og den kjolen din så kjempe spennende ut.
    Gleder meg til å se den ferdig.
    Ha en flott dag videre.
    Klem

    SvarSlett
  4. Storfin dine Kari Traa luene og takk for link med oppskrifter.
    Mariusgenser med alpakka det blir hyggelig. Veldig god prosjekter du har. Kjolen for deg det ser ut veldig spennede... deilig farger og mønsteret så fint. Jeg gleder meg å se.
    Ingen fare fugler til oss - siden noen dager vi har fantastisk høstvær med sol og 15 grad, men frosten kan kommer hurtig... og så jeg strikker votter på aften:-) ha deilig ettermiddagen også. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  5. Så mye fint du har strikket og som du holder på med. Snilt å strikke til andre!!! Gleder meg til å se genseren/kjolen du strikker til deg selv. Masse fine farger!!! Kan jeg spørre om hvor du kjøper BC garnet ditt??

    SvarSlett
    Svar
    1. Bc garn og mønster er kjøpt via nushop.no, fant dette i Norsk Ukeblad og lot meg friste! :-)

      Slett
  6. Koseleg innlegg :)
    Og så mykje fint du strikkar.
    Gler meg til å sjå kjolen med dei lekre fargane.
    Huene er rålekre, og vil nok falle i smak for mine barnebarnjenter som elsker huer.
    Takk for koseleg kommentar hos meg :)

    SvarSlett
  7. Mössa, det behöver min man för det har han redan börjat använda fastän vi bor så långt söderöver.....och hans gamla börjar ta slut! Det var en bra idé och snygga blev dom också! Så många stickningar du har på gång! Jag blir så inspirerad!
    Agneta kram

    SvarSlett
  8. Så effektiv du er med pinnene! To flotte luer! Lerke har jeg ikke prøvd, men har kjent på det i butikken. Kjennes mykt ut. Marius i Alpakka blir nok også fint, og mykt! For en spennende kjole du strikker! Det er utrolig vakre farger. Garnet ser fabelaktig ut. Gleder meg til å se! Koselig blogginnlegg! Ønsker deg en fin kveld!
    Og takk for koselig kommentar hos meg.

    Ingrid

    SvarSlett
  9. Jeg liker Kari Traa-luene dine så godt! Fine farger du har brukt! Lykke til med de to andre prosjektene dine og med fuglematen!

    Ha en fin onsdagskveld!

    Klem sørfra

    SvarSlett
  10. De Kari Traa lukene var flotte. Jeg strikker også ensfarget Mariusgenser til datteren i alpakka og nå skal jeg prøve meg på de fine sokkene du viste for litt siden.

    SvarSlett
  11. Det var ein voldsom produksjon på deg. Dei huene var veldig stilige... eller kule er vel rettare når vi snakkar om KT:)

    SvarSlett
  12. Fine Kari Traa luer! Eg har strikka nokre slike eg og, kjekt og enkelt. Og dei er gode i bruk, ikkje minst!

    SvarSlett
  13. Så flotte de luene ble:-) Må si jeg er helt imponert over alt du holder på å strikke:-) Klem Marianne

    SvarSlett
  14. Her var det mye fint! Er spent på å se den kjolen din - det var helt nydelige farger!
    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  15. Jøss, her var dt mange prosjekter på gang!
    Knallfine Kari Traa luer du har strikket, i fine farger.
    Og alt det andre spennende. Flotte farger du strikker med, til deg selv. Vi selger BC garn i butikken, men ikke Semilla, men det har virkelig flotte, klare farger. Det blir nok et flott plagg til deg, Britt.
    Ha en riktig fin helg. Klem

    SvarSlett
  16. Ååå, så mye flott og spennende du har på pinnene. Stilige Kari Traa-luer! Artige fargekombinasjoner. Lykke til med resten av prosjektene☺
    -Anne-

    SvarSlett
  17. Flotte farger du stikker med. Spennende å se det ferdig.
    Klemz

    SvarSlett
  18. Hei hvor fikk du tak i mønstret til gensern i semilla garn? Kan jeg kjøp av deg mønstret? har vært på utkikk etter det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ann, mener jeg kjøpte garnpakke fra et ukeblad. Husker ikke helt hvilket blad, men kanskje det var Familien. Det ble aldri noen genser, men et selvkomponert vogn-teppe i stede. Aner ikke hvor det mønsteret til genser ble av, kan ikke finne det nå. Dersom det skulle dukke opp skal jeg gi deg et hint!

      Slett
  19. Hei hvor fikk du tak i mønstret til gensern i semilla garn? Kan jeg kjøp av deg mønstret? har vært på utkikk etter det.

    SvarSlett