søndag 20. oktober 2013

Lester med snurrevrangbord

Helt siden jeg så mønsteret til disse lestene på bloggen til A's almanakk
 har jeg hatt de på "to-do"-lista
 
 
Innimellom Marius-strikking og litt større prosjekter er det fint å strikke lester og slikt, som skal legges i julegave-eska. På øverste bilde ser lestene grå ut, men garnet er i en grønn-blå farge med litt kult gult for å kvikke dem litt opp ;-)
 
 
Lestene blir gode og sitter godt på foten. 
Disse lestene har jeg strikket i Rauma 3-tr.strikkegarn og
 Heilo fra Dalegarn på pinner nr.2,5 og 3.
 
 
 
Har du ikke prøvd snurrevrangbord, så vil jeg absolutt anbefale deg å prøve oppskrifta!
 
Om alt går etter planen,
så håper jeg å få dere med på en hurtigrutetur
i løpet av neste uke. Sees vi? ;-)
 
Ha en fin søndagskveld og ei fin ny uke! :-)
 

17 kommentarer:

  1. Så flotte "snurre lester"! Utrolig lenge siden jeg har strikket lester, kanskje snart på tide nå som det nærmer seg årets store gavedryss. Disse var i alle fall veldig fine.
    Og Hurtigrutetur!? Venter spent på resten av planen☺
    -Anne-

    SvarSlett
  2. Så morsomt at vi begge har strikket lester, eller sokke som vi kaller dem.
    Mine er med fletter, og dine er med snurreborder. Så fine de ble, da.
    Jeg skulle gjerne tatt en tur med Hurtigruta.....men det passer dårlig for meg nå. Er det et strikkebloggtreff du planlegger, kanskje? Lykke til. Det blir nok en flott tur.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hadde nok ikke tenkt strikkebloggtreff, men det var jo en veldig god idè!
      Denne gangen skal jeg ut å reise og tenker å prøve å få til noen innlegg på turen, ikke noe mer avansert enn det! :-)

      Slett
  3. Kjempefine og litt anderledes sokker. Jeg strikker bare de gammeldagse med helt vanlige vrangbord. Litt kjedelig når jeg ser så mye fine sokker som strikkes rundt om kring. Må nok utfordre meg selv litt her, ser jeg .
    Tusen takk, forresten, for hyggelige kommentarer på bloggen min :)
    Fin søndagskveld til deg!
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  4. Snaisne sokker, de så gode ut! Er godt med litt småstrikk innimellom større prosjekter. Her fyres det i peisen til tvstrikk. Kos deg resten av kvelden!

    SvarSlett
  5. Flotte lester! Fin blå/grønnfarge og kult med gult/ orange. Jeg strikker snurresokker uten hel, men de med hel var også fine! Så heldig du er som skal på hurtigrutetur! En fantastisk sjøreise med de flotte skipene. Du får god tid til å strikke, så kan du kombinere "Hurtigruten minutt for minutt" med "strikking minutt for minutt". Det blir en koselig kombinasjon. Gleder meg til å høre fra turen! God reise! Ship o'hoy!

    SvarSlett
  6. De var artige :) Greit med litt småtteri mellom de store prosjektene.
    Kos deg på tur :D

    SvarSlett
  7. Det var fine sokker, ser skikkelig gode ut. Skal merke meg denne oppskriften.
    Gleder meg til bilder fra hurtigruta, en tur med den har alltid vært en drøm :)
    God tur og kos deg!
    Klem

    SvarSlett
  8. Stilig, har strukket noe lignende. Artige farger. Da må dere ha en fin tur med hurtigruta, og en fin bursdagsfeiring. Klem

    SvarSlett
  9. Hei på deg, Søster. Det ble noen råflotte sokker :-) Og så har jeg jo ikke vært innom bloggen på en stund nå - grattis med ny og flott "layout". Du er så flink å få det til - er så stolt av deg. Nå må du ha en super tur med Hurtigruta - gleder meg til vi treffes på Nesna på fredag :-) Klemmmm!

    SvarSlett
  10. Veldig tøft!! Og kule sokker med oransje detaljer!!!

    SvarSlett
  11. Hemstickade strumpor var länge sedan jag hade. Det är nåt visst med det och dom här är ju dessutom ovanligt fina!
    Agneta kram

    SvarSlett
  12. Så fine, kult med det gule! :)

    SvarSlett
  13. Kjempefine sokker! Fikk lyst til å strikke et par slike snurresokker jeg også, kan jo ikke bli for mange sokker og strømper her i verden!
    Har aldri vært på tur med Hurtigruta, så blir flott å få bli med deg på turen din! :-)
    Kos deg!

    SvarSlett
  14. Ich freue mich, das ich Deinen schönen Blog gefunden habe...
    Greetings from Germany,
    Charly

    SvarSlett
  15. Artige sokker ja! Og knall med det gule til! Har ikke prøvde den vrangbord-metoden - men en vakker dag kanskje? :)
    Ha en flott uke du også :)

    SvarSlett