fredag 25. oktober 2013

Vi passerer polarsirkelen...

 
 
 
...i lavt skydekke...Polarsirkel-merket er plassert på en liten holme som heter Vikingen.
 
 
Ikke så mye å se av den vakre kyststripa i dag....regn og skyer...
 
 
Turistene får servert tran og får med seg skjea, hvor det står "Jeg har passert polarsirkelen"
 
 
Nam, nam, dette blir godt...
 
 
Intetanende (?) turister strømmer til og står i kø for å få smake tran...
lite vet de nok om hvordan dette smaker...
 
Og jeg...
løper til lugaren for å skrive dette innlegget...
nedlasting av bilder tar veeeeldig laaaang tid her om bord!
 Nå er jeg straks framme på Nesna, så det er best jeg pakker sammen sakene mine
 og er klar når hurtigruta klasker til kai! :-)
 
Ha en fin dag! :-)
 


9 kommentarer:

  1. Haha, dei fekk seg nok ein støkk, turistane, då dei fekk servert tran !!
    Vel overstått fin tur langsmed kysten !

    SvarSlett
  2. Der var det nok mange som rynket på nesen ja, ha ha morsomt :)
    Nydelige bilder av fin natur, både på dette innlegget og det under her!
    Kos deg videre på denne flotte turen.
    Klem

    SvarSlett
  3. For noen fantastiske bilder du har tatt på turen din! Men med så vakker natur, så er det jo flotte motiver overalt! Det ser ut som du har en flott tur! Kos deg videre på din ferd, og god helg!

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  4. Hihi, så gøy med "trandåp"! Stakkars ikke-norske turister :P Men på den annen side, de kommer nok ikke til å glemme den opplevelsen :)

    SvarSlett
  5. Uff, stakkars smake på tran.....faktisk har ikke jeg heller smakt tran noen gang og ikke kommer jeg til å gjøre det heller!
    God tur videre og god helg.

    SvarSlett
  6. Ja tran er ikke på godlista for meg heller.For en kjekk tur dere har hatt. Sev ville jeg nok blitt sjøsyk. God helg til deg.
    Klem

    SvarSlett
  7. Jeg er tilbake tidlig nok - så jeg kan reise med deg på Hurtigruta... ja stor fin! Tusen takk!
    Trandåp... jeg har for 18 år 1995 fiskemuseum Molde... ja, jeg vet... hi hi hi.
    Ha det deilig med herlig tur. Hilsen sender deg Viola.

    SvarSlett
  8. Hva er tran? Det smaker ikke godt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Cod liver oil is an oil extracted from fish liver, which is rich in vitamin A, vitamin D and unsaturated fatty acids. Not so tasty, no...he, he!
      Har prøvd å svare deg på engelsk, men du forstår kanskje norsk?! :-)

      Slett